A sportkocsigyártók számháborúja tovább folyik a Nordschleifén: ezúttal a GM szorította javította meg a Nissan idejét a 20,8 km hosszú, komplikált vonalvezetésű pályán, amelyet manapság tesztelésre használ a legtöbb nagy autógyár.
Az új, 638 lóerős, kompresszoros V8-assal hajtott Corvette ZR1-es 7 perc 26,4 másodperc alatt teljesített egy kört, méghozzá minimális módosításokkal. A Corvette tervezőcsapatának vezetője, Tadge Juechter szerint a gyári gumikkal, eredeti hajtáslánccal, csupán biztonsági és kommunikációs berendezésekkel kiegészítve vitték a ZR1-est a Nürburgringre. A főmérnök szerint a típus még jobb eredményt is elérhetett volna, ha a futómű hangolásakor kevesebb kompromisszumra kényszerültek volna, de a tervezéskor a kényelemre is figyelniük kellett.
A Nürburgringet évtizedek óta használják a gyártók tesztelésre, de csak mostanában kezdték publikálni a köridőket. Tavaly nyáron a Porsche szellőztette meg először a 911 GT2 eredményét (7' 32"), de nem sokkal később a Nissan GT-R-ről is megtudhattuk, hogy 7' 29" alatt ment körbe a Nördschleifén, sőt, a Lexus is megszellőztette, hogy mire képes az LF-A prototípusa (7' 24"). A Corvette mostani eredménye igazán jónak számít ebben a mezőnyben, de valószínű, hogy később más sportkocsigyártók is beszállnak a versengésbe, tovább faragva a másorperceket abban a reményben, hogy ezzel is több vásárlót csábíthatnak el a konkurenciától.