Július 19-én és 20-án még egyszer, utoljára megcsodálhatjuk a középmotoros BMW versenyautókat működés közben, a hockenheimi F1 hétvége egyik színfoltjaként.
Az M1-est a BMW eredetileg versenyautónak tervezte, de a szabályváltozások miatt más típusok ellen végül nem vethette be a típust. Rendeztek viszont egy afféle márkakupát, az M1 Procar sorozatot, amely 1979-ben és 1980-ban összesen két szezont élt meg. Az első évben még a Formula 1-es versenyhétvégékkel együtt zajlott a versengés, ami jelentős publicitást hozott a BMW-nek, így lényegében meg is térült a befektetés. Az elmúlt 28 évben aztán nem sokat hallhattunk a versenygépekről, bár időközben az egyik Andy Warholtól kapott különleges festést , így a BMW Art Car sorozatának része lett.
A bajor gyártónál most úgy döntöttek, felelevenítik a hagyományt, és életet leheltek tíz régi versenyautóba, hogy aztán egykori pilótáik kezébe adják őket a július végi F1-es futam hétvégéjén. Jacques Lafitte, Christian Danner, Marc Surer, Dieter Quester, Harald Grohs és Bajorországi Leopold herceg is mehet néhány nosztalgia-kört egykori autójával, sőt, maga a legendás Jochen Neerpasch, a BMW Motorsport egykori igazgatója, az M1 projekt kiagyalója is ott lesz az eseményen, méghozzá a Warhol-féle Art Car M1-es volánjánál.
Az M1-es a BMW M részleg megalapításának 30. évfordulója kapcsán, annak első modelljeként került ismét a figyelem középpontjába az idén. Nemrég még egy modern tanulmányautót is készítettek a ritka középmotoros BMW mintájára, M1 Hommage néven. Elképzelhető, hogy ezzel le is tudja a német autógyártó a megemlékezést, és a típust újabb tíz évre bedugják a naftalinba, a következő kerek évfordulóig, de valahol titkon azt reméljük, hogy ehelyett készítenek egy valódi spirituális utódot az M1-esnek, mondjuk egy brutális hathengeres turbómotorral.