A koreai cégcsoport a legnagyobbak közé küzdötte magát az elmúlt kilenc év során, így ma már csak valódi óriások előzik meg az eladási számokat tekintve.
A Hyundai és a Kia 1999-ben még a 11. helyen állt az autógyártók sorában az eladott autók példányszámát tekintve, és ekkortájt fogalmazták meg, hogy elsődleges céljuk a negyedik hely elérése. Akkortájt csak lenéző mosolyokat kaptak ezért, de azóta az arcokra fagytak a vigyorok: a Hyundai és a Kia ma már versenyképes autókat gyárt, megbízható, jó minőségben, világszínvonalú műszaki tartalommal, és ennek megfelelően világszerte egyre több hívet gyűjtenek maguknak. 2007-ben már 3,931 millió autót adtak el, sőt, a félkész összeszerelő csomagokat is beleszámítva 4,146 millió autónyi alkatrészt gyártottak. Így csak a Toyota (9,399 millió autó), a GM (8,902 millió autó), a Volkswagen csoport (6,191 millió autó) és a Ford (5,964 millió autó) maradt előttük, viszont lehagyták a Hondát (3,831 milllió), a Nissant (3,675 millió), a PSA csoportot (3,428 millió), a Chryslert (2,676 millió) és a Fiatot (2,620 millió) is.
A koreaiak arra számítanak, hogy a következő évek során újabb típusaikkal és az Egyesült Államokban, Kelet-Európában, Kínában, Indiában és Oroszországban létesített új üzemeik révén tovább erősödhetnek, és néhány éven belül utolérhetik, illetve le is hagyhatják a Fordot. Erre annál is inkább van esélyük, mivel a detroiti gyártó az utóbbi egy-két évben jelentős mennyiségű vásárlót veszített legnagyobb piacán, az Egyesült Államokban, és kevés esély van rá, hogy ezeket a vevőket a közeli jövőben visszaszerezze.