Egy literes fogyasztású VW 2010-re?
2002 tavaszán még úgy tűnt, a Volkswagen takarékos kapszulája csupán egy visszavonuló igazgató lázálma, és soha nem lesz belőle sorozatgyártmány, csak a gyári múzeum gazdagodik egy újabb, látványos kísérleti járművel.
Időközben megváltoztak a körülmények, az üzemanyag sokkal drágább lett, ugyanakkor a szálerősítésű műanyagok ára a termelés jelentős növelése révén jelentősen csökkenhet néhány éven belül, így az egy literes jármű gyártásának útjából lassan maguktól elgördültek az akadályok. Brit lapértesülések szerint a VW-nél ennek megfelelően fel is gyorsították a fejlesztést, így a takarékos kapszula akár már két év múlva gyártásba kerülhet, 2012-ben pedig akár már nagyobb tömegek számára is elérhető lehet.
A Volkswagen kis fogyasztású tanulmánya állítólag Ferdinand Piech vesszőparipája volt, ő is vezette a kis kétülésest első nyilvános próbaútján, mielőtt visszavonult volna a cégcsoport vezérigazgatói székéből. A fura kapszula valóban elképesztően takarékos: országúton sikerült 0,83 l/100 km-es fogyasztást elérni vele. Cserébe használati tárgyként nem valami vonzó. Csupán ketten ülhetnek bele egymás háta mögé, a csomagtere jelképes, és nem is igazán gyors: 300 köbcentis, egyhengeres dízelmotorja maximum 120 km/h-val képes hajtani. Elképzelhető azonban, hogy a vásárlók összes kényelmetlensége ellenére mégis ráharapnak az alig 300 kilogrammos autóra, ha tovább emelkedik az üzemanyagok ára.
Ráadásul egy ilyen takarékos autó nagy segítség volna a szén-dioxid-kibocsátási átlag csökkentésében, ami jelentős piaci előnyhöz juttathatja a Volkswagent, ha az EU ide vonatkozó rendelkezései - amelyek minden autógyártó számára 120 g/km-es átlagos kibocsátási maximumot írnak elő - 2012-ben életbe lépnek.