Ultrakönnyű Mercedes SLR búcsúzóul
A McLaren és a Mercedes külön utakon folytatja a sportkocsifejlesztést, de első, és egyetlen közös modelljük, az SLR egy utolsó, kompromisszumoktól mentes változattal fejezi be pályafutását.
Az egyelőre csak pletykákból ismert modellváltozat állítólag tető és hagyományos ablakok nélkül készül, csupán egy arasznyi plexicsík nyújt némi szélvédelmet, amely körbefut az utastér peremén. Az ajtók felfelé nyílnak majd, és esőben biztosan elázik, aki bent ül, mivel még vászontető sem jár a különleges SLR-hez. Mindez a homlokfelület, és ezen keresztül a légellenállás, valamint a tömeg csökkentését szolgálja, ahogy a karbonszálas műanyag karosszériaelemek, és legalább részben a kerámia fékek és az új kipufogórendszer is. Így állítólag mintegy 200 kilogramal lehet könnyebb az SLR speedster. Becslések szerint az autó így akár 26 másodperc alatt elérheti a 300 km/h-t, a végsebessége pedig 350 km/h-ra nő.
Az SLR búcsúszériájából állítólag alig 75 példányt terveznek legyártani, ami elsőre nem tűnik soknak, de a 450 ezer euró körüli árat, és azt a tényt figyelembe véve, hogy az autó hétköznapi használatra gyakorlatilag alkalmatlan, a Mercedes örülhet, ha talál ennyi vásárlót.