Hosszas találgatás végére tettek pontot az az első hivatalos képek és adatok a Ford Londonban bemutatkozó hot-hatch tanulmányáról, bár lehet, hogy jobb volt álmodozni.
A Ford gyári tuningműhelye, a Team RS tartja magát az első Focus RS-nél megfogalmazott korlátokhoz: nincs összkerék-hajtás, még tanulmányautónál sem, mindegy, milyen erős a motor. Pedig az új RS Concept motorjából tényleg nem hiányzik a kraft: a Volvótól származó öthengeres Duratec 2.5L turbómotorból 300 lóerőt és 410 Nm-t csiholtak ki. Igazán félelmetesen hangzik, különösen annak fényében, hogy ez a rettentő erő mind az első két kerékre szabadul. Ekkora vonóerőtől egy fronthajtású autó általában ön- és közveszélyes vadállattá változik: nagy gázra kicsavarja a kormányt a sofőr kezéből, lényegében irányíthatatlan lesz. A Ford mérnökei azonban mindenféle trükköt bevetettek, hogy ezt elkerüljék: egyfelől egy Quaife gyártmányú önzáró differenciálművet építettek a hajtásláncba, másfelől készítettel egy RevoKnuckle fantázianevű első futóművet, amely állítólag szintén segít valahogy a Focus RS megszelídítéseben. Így állítólag bármilyen helyzetben uralható marad az autó, nem kell folyton óvatoskodni a gázpedállal hogy az úton maradjon.
Persze így is biztos, hogy egy egyszerű összkerék-hajtással sokkal hatékonyabban oldhatták volna meg a problémát, ahogy mondjuk a békebeli Escort Cosworthon tették, de az RS Concept akkor valóban egyedi autó maradna, pedig a Ford alighanem gyártani szeretné ezt a típusváltozatot is. A jó állandó összkerék-hajtás pedig drága, így a kölni és detroiti könyvelőknek biztosan nem tetszene.
Egy Focus RS lehet ugyan fronthajtású, de szürke egér semmiképp, így a Team RS tervezői kitettek magukért, amikor az autó látható részleteit tervezték. Az első lökhárítón hatalmas, trapézforma légbeömlőt vágtak, és a nagyobb hatás kedvéért a keretét is fekete műanyagból készítették, motorháztetőn és az első kerekek mögött feltűnő kopoltyú-nyílásokat helyeztek el, hátul pedig szép nagy diffúzorral és tetőspoilerrel díszítették fel az autót. Ezen kívül a sárvédőíveket is kiszélesítették, és 19 hüvelykes, sokküllős alufelniket szereltek az autóra. A legfeltűnőbb mégis a rettentőzöld fényezés: az árnyalat lényegében a leveli békák bőrszínére emlékeztet, egy kis neonos fénnyel. Belül is felbukkan ez a zöld az ülések kárpitozásán, ez azonban csak beszálláskor fáj a sofőrnek, mivel a műszerfalon a szokásos műanyag-szürkék mellett csak kályhaezüst díszítéseket helyeztek el, igaz, a szokásos dózis többszörösét.
Az előző Focus RS-t is arra használta a Ford, hogy öregedő kompakt modelljét valahogy ismét becsempéssze a köztudatba, és most sincs másképp. A 300 lóerős népautót a London Motor Show közönsége élőben is láthatja majd, ami eleve ügyes húzás, hiszen még mindig Nagy-Britannia a Ford legerősebb európai piaca, és egyáltalán nem lepődnénk meg azon sem, ha kiderülne, hogy a Focus RS gyártásba kerül egy éven belül.