Hosszas találgatás végére tettek pontot az az első hivatalos képek és adatok a Ford Londonban bemutatkozó hot-hatch tanulmányáról, bár lehet, hogy jobb volt álmodozni.
A Ford gyári tuningműhelye, a Team RS tartja magát az első Focus RS-nél megfogalmazott korlátokhoz: nincs összkerék-hajtás, még tanulmányautónál sem, mindegy, milyen erős a motor. Pedig az új RS Concept motorjából tényleg nem hiányzik a kraft: a Volvótól származó öthengeres Duratec 2.5L turbómotorból 300 lóerőt és 410 Nm-t csiholtak ki. Igazán félelmetesen hangzik, különösen annak fényében, hogy ez a rettentő erő mind az első két kerékre szabadul. Ekkora vonóerőtől egy fronthajtású autó általában ön- és közveszélyes vadállattá változik: nagy gázra kicsavarja a kormányt a sofőr kezéből, lényegében irányíthatatlan lesz. A Ford mérnökei azonban mindenféle trükköt bevetettek, hogy ezt elkerüljék: egyfelől egy Quaife gyártmányú önzáró differenciálművet építettek a hajtásláncba, másfelől készítettel egy RevoKnuckle fantázianevű első futóművet, amely állítólag szintén segít valahogy a Focus RS megszelídítéseben. Így állítólag bármilyen helyzetben uralható marad az autó, nem kell folyton óvatoskodni a gázpedállal hogy az úton maradjon.
Persze így is biztos, hogy egy egyszerű összkerék-hajtással sokkal hatékonyabban oldhatták volna meg a problémát, ahogy mondjuk a békebeli Escort Cosworthon tették, de az RS Concept akkor valóban egyedi autó maradna, pedig a Ford alighanem gyártani szeretné ezt a típusváltozatot is. A jó állandó összkerék-hajtás pedig drága, így a kölni és detroiti könyvelőknek biztosan nem tetszene.
Egy Focus RS lehet ugyan fronthajtású, de szürke egér semmiképp, így a Team RS tervezői kitettek magukért, amikor az autó látható részleteit tervezték. Az első lökhárítón hatalmas, trapézforma légbeömlőt vágtak, és a nagyobb hatás kedvéért a keretét is fekete műanyagból készítették, motorháztetőn és az első kerekek mögött feltűnő kopoltyú-nyílásokat helyeztek el, hátul pedig szép nagy diffúzorral és tetőspoilerrel díszítették fel az autót. Ezen kívül a sárvédőíveket is kiszélesítették, és 19 hüvelykes, sokküllős alufelniket szereltek az autóra. A legfeltűnőbb mégis a rettentőzöld fényezés: az árnyalat lényegében a leveli békák bőrszínére emlékeztet, egy kis neonos fénnyel. Belül is felbukkan ez a zöld az ülések kárpitozásán, ez azonban csak beszálláskor fáj a sofőrnek, mivel a műszerfalon a szokásos műanyag-szürkék mellett csak kályhaezüst díszítéseket helyeztek el, igaz, a szokásos dózis többszörösét.
Az előző Focus RS-t is arra használta a Ford, hogy öregedő kompakt modelljét valahogy ismét becsempéssze a köztudatba, és most sincs másképp. A 300 lóerős népautót a London Motor Show közönsége élőben is láthatja majd, ami eleve ügyes húzás, hiszen még mindig Nagy-Britannia a Ford legerősebb európai piaca, és egyáltalán nem lepődnénk meg azon sem, ha kiderülne, hogy a Focus RS gyártásba kerül egy éven belül.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Május 21-én újra találkozik a hazai autóipar krémje Budapesten, a MOL Campuson!
A konferencia idén a globális trendek hazai hatásaira fókuszál, különös tekintettel azokra a változásokra, amelyek már itt kopogtatnak az ajtón.
- Hírek
Felveszi a kesztyűt a rendőrség: az összes elérhető traffipaxot bevetik
A ROADPOL egész Európát érintő sebesség ellenőrzési kampányhoz kapcsolódva 24 órás Speedmarathon is lesz.
- Hírek
A Xiaomi SUV-ja is megkaphatja a forradalmi üvegtetőt
Egy teszt során 12 fokot vert a Tesla Model 3-ra.
- Hírek
A Tesla megjavította a Cybertruckot – rosszabb lett
Csálén álló elem, karcok és égésnyom is maradt a visszahívásban javított Cybertruckon.
- Hírek
Az Audi is leállította átmenetileg az USA-ba irányuló exportot
Várnak, helyzetet értékelnek.
- Hírek
2027-ig tizenöt tisztán elektromos modell lehet a Toyota palettáján
Ráfekszenek a villanyautózásra, de az eredeti tervhez képes óvatosabban.
- Hírek
Blokád alá kerül az Erzsébet híd kedd délutántól (és parkolni is szívás lesz)
Ha jót akarsz, kedd délutántól szerda hajnalig ne akarj átmenni Budáról Pestre vagy fordítva!
- Hírek
Összetört egy Corvette, egy papucs a gyanúsított
Felugratott egy padkára, aztán egy ház oldalába fúrodott egy nő egy Corvette-tel.
- Hírek
Végsebességet tesztelhetett egy félcédulás a 21-es főúton
Vagy a megengedett sebesség kétszeresét próbálta elérni.
- Hírek
Fogadjunk, hogy te is egy ilyen autós játszótérre vágysz!
Ha szeretnél látni élőben egy Mercedes 540K-t, egy 60-as évekbeli versenyautót, vagy akár csak egy Pagoda SL-t, akkor ne hagyd ki ezt az élményt.
- Tesztek
Bérelt helye van a konditerem előttTeszt: Mercedes-AMG E 53 HYBRID 4MATIC+ Edition 1
Úgy ki van gyúrva, mint a srác, aki nem csak díszből veszi meg az éves kondibérletet.
- Hírek
Cseszegeted a Teslát? Vigyázz, vesz a kamera!
A Teslák beépített kamerái azonnal bizonyítékot gyűjtenek.
- Hírek
Újra előveszi a cápaorrot a BMW? Kémfotókon a következő X5
A negatív dőlésű orrkialakítás a 90-es években eltűnt, de a legújabb modellekhez újra elővennék.
- Hírek
India enyhíthet import vámjain, de ezt az ipara nem akarja
Az európai autógyártók nagyot nyernének ezzel, a Tata és a Mahindra viszont csak vesztene.
- Hírek
Ilyen lehet a Honda új elektromos autójának végleges formája
A japán Red Bull Showrunon mentek vele egy kört.
- Hírek
Leégett egy villanyautó Kajászón, vitte magával a házat is
Kigyulladt egy parkoló Hyundai Ioniq, a tűz pedig átterjedt a közeli lakóházra is.
- Hírek
Őrült zsenik megalkották a világ legnagyobb Ladáját
A Garage 54 ismét szürreális projekttel jelentkezett.
- Hírek
Nem adnak üzemanyagot a 15 évesnél idősebb járműveknek a világ legszennyezettebb városában
Európához hasonlóan ott is kitűzték a 2035-ös céldátumot.
- Hírek
Brutál strapabírónak ígérik a legkeményebb Ford Rangert
Az eddigi legfickósabb Ranger 4,5 tonnát vontathat, nagy a gázlómélysége és több ponton masszívabb, mint a sima tesói.
- Hírek
F1 kibeszélő: Tsunoda nem tett csodát, beszari a McLaren?
A Japán Nagydíj végül többnyire unalmas vonatozásba fulladt, de ennek ellenére is bőven akad izgalmas beszédtéma a Forma-1 háza táján!
- Események
Van egy király európai autód, amit megmutatnál másoknak? Gyere autóztatni a Parkoló Parádéra!
