Mi lesz a Sports Activity Coupéból, ha sportfutóművet tesznek alá? Úgy tűnik, egy szokvány hatchback, borzasztó méretben.
A Lumma nevű német tuningcég révén tudjuk ezt, amely nyilvánosságra hozott egy kedvcsináló képet következő X6-os átiratáról. A CLR X650 jelzésű rém egy önmagába záródó zsákutca az autós evolúcióban. Néhány éve azért jöttek divatba a hobbiterepjárók, mert tágasak, és nagy hasmagasságuk miatt szinte bármilyen rossz úton boldogulnak. Aztán a BMW úgy gondolta, el tudna adni egy dögös kupé-felsőtestű terepjáró-szerűséget, ami még mindig boldogul földúton, de az érdekesebb formaterv kedvéért feladja a tágas belsőt. Ez lett az X6-os, amelynek a létjogosultságát már sokan megkérdőjelezték, de talán sikert arathat, ha a BMW-nek lesz egy kis szerencséje.
Az X650 azonban a maradék előnyétől is megfosztja az X6-ost: a tuning során 40 mm-rel csökkentették a hasmagasságát, így nem hogy földúton nincs esélye, de még egy magasabb járdaszegély is kifoghat rajta. Mindemellett 23 hüvelykes felniket kap ujjnyi oldalfalú gumikkal, így egy kisebb kátyún is könnyen elvérezhet. Vannak persze előnyei: gyorsabban kanyarodik és stabilabb autópályán, de ezt egy ugyanilyen tágas, erősebb motorral felszerelt 1-es BMW valószínűleg tuning nélkül is jobban tudja, hiszen több száz kilóval könnyebb.
Nyilván lesz majd, olyan, aki megveszi az X650-est, hiszen láthatóan drága és feltűnő - már csak fájdalmas neonzöld festése okán is - de praktikumot és vezetési élményt is okosabb másutt keresni.