Luso Motors LM23: Lotus ősök nyomában

2008.07.07. 09:00

Az apró portugál vállalkozás nevét korábban egy virtuális álomautó, a modern Avois Voisin kapcsán ismerhettük meg, de az alapító-tervező, Ernesto Freitas nem csak elérhetetlen álmok hajszolásával próbálja felépíteni a cégét. Most megmutatta azt a járművet, amellyel a Luso Motors valódi sportkocsigyártóvá válhat.

Freitas persze továbbra is klasszikus minták alapján dolgozik: ezúttal a Lotus 23 volt az ihlet forrása, egy ultrakönnyű sportkocsi az 1960-as évek elejéről, amellyel Le Mansban is indult volna a Lotus, ha a rajt előtt ki nem tiltják a versenyből. Ahogy a példakép, a Luso Motors LM23-as is a minimalizmus jegyében készült: szélvédő nélküli, áramvonalas, szálerősítésű műanyag karosszériája alatt egy könnyű, alumínium panelekkel megerősített acél csőváz bújik meg kettős keresztlengőkaros futóművel és középmotorral.


Galéria - kattintson a képre

Az autót alapvetően motor nélkül szállítják majd, így minden vásárló maga dönthet, hogy mi hajtsa saját LM23-asát, de a prototípusba egy Honda CBR1000-es motorkerékpár egy literes, 150 lóerős négyhengerese került. Ezzel a motorral az apró sportkocsi csupán 400 kilogrammot nyom, azaz egy tonnára 375 lóerő jut, ami elképesztő menetteljesítményeket ígér. Freitas szerint azonban sokkal nagyobb és erősebb motorok is beszerelhetők, például a Subaru négyhengeres, turbós boxermotorja is elfér az ülések és a hátsó tengely között.

A Luso Motors sportkocsija csak építőkészletként elérhető, legalábbis egyelőre. A megoldás előnye, hogy így elég olcsón hozzá lehet jutni egy LM23-ashoz: az ára 15 ezer euró, azaz kb. 3,5 millió forint, viszont a motorral és az összeépítéssel együtt akár ennek az összegnek a duplájába is kerülhet, míg járóképes állapotba kerül. A típus elsősorban olyan országokban válhat népszerűvé, ahol az otthoni, készletből történő autóépítést támogatják a jogszabályok - így például Nagy-Britanniában - itthon viszont legfeljebb versenyautóként, zárt pályán volna használható a típus, mivel a jelenlegi szabályozás alapján legfeljebb munkagépként kaphatna rendszámot, személyautóként biztosan nem.