Az apró portugál vállalkozás nevét korábban egy virtuális álomautó, a modern Avois Voisin kapcsán ismerhettük meg, de az alapító-tervező, Ernesto Freitas nem csak elérhetetlen álmok hajszolásával próbálja felépíteni a cégét. Most megmutatta azt a járművet, amellyel a Luso Motors valódi sportkocsigyártóvá válhat.
Freitas persze továbbra is klasszikus minták alapján dolgozik: ezúttal a Lotus 23 volt az ihlet forrása, egy ultrakönnyű sportkocsi az 1960-as évek elejéről, amellyel Le Mansban is indult volna a Lotus, ha a rajt előtt ki nem tiltják a versenyből. Ahogy a példakép, a Luso Motors LM23-as is a minimalizmus jegyében készült: szélvédő nélküli, áramvonalas, szálerősítésű műanyag karosszériája alatt egy könnyű, alumínium panelekkel megerősített acél csőváz bújik meg kettős keresztlengőkaros futóművel és középmotorral.
Az autót alapvetően motor nélkül szállítják majd, így minden vásárló maga dönthet, hogy mi hajtsa saját LM23-asát, de a prototípusba egy Honda CBR1000-es motorkerékpár egy literes, 150 lóerős négyhengerese került. Ezzel a motorral az apró sportkocsi csupán 400 kilogrammot nyom, azaz egy tonnára 375 lóerő jut, ami elképesztő menetteljesítményeket ígér. Freitas szerint azonban sokkal nagyobb és erősebb motorok is beszerelhetők, például a Subaru négyhengeres, turbós boxermotorja is elfér az ülések és a hátsó tengely között.
A Luso Motors sportkocsija csak építőkészletként elérhető, legalábbis egyelőre. A megoldás előnye, hogy így elég olcsón hozzá lehet jutni egy LM23-ashoz: az ára 15 ezer euró, azaz kb. 3,5 millió forint, viszont a motorral és az összeépítéssel együtt akár ennek az összegnek a duplájába is kerülhet, míg járóképes állapotba kerül. A típus elsősorban olyan országokban válhat népszerűvé, ahol az otthoni, készletből történő autóépítést támogatják a jogszabályok - így például Nagy-Britanniában - itthon viszont legfeljebb versenyautóként, zárt pályán volna használható a típus, mivel a jelenlegi szabályozás alapján legfeljebb munkagépként kaphatna rendszámot, személyautóként biztosan nem.