Vörös ördög: sportkocsi 1800 lóerővel

2008.07.18. 10:00

A Mosler MT900S már alapállapotban is Észak-Amerika egyik legjobb szupersportkocsija, de egy igazi sebességőrültnek ennyi kevés. Mike Vietro, aki megszállott Corvette-rajongó, és az Egyesült Államok egyetlen hivatalos Mosler-kereskedője, rendelt egyet magának is a középmotoros sportkocsiból, de a Corvette Z06-osból származó hétliteres V8-as 550 lóerejét kevésnek érezte, ezért elvitte az autót a Nelson Racing Engines nevű tuningcéghez, hogy tegyenek rá turbófeltöltőket.


A munka talán jobban is sikerült, mint azt bárki várta volna, a két turbófeltöltő révén több mint háromszorosára nőtt a teljesítmény. A próbapadon állítólag 1635 lóerő jött ki a szörnyetegből 5800-as percenkénti fordulatszámon, de itt a tulajdonos kérésére leálltak a teszteléssel. A tuningcég vezetője szerint azonban bőven van még tartalék a motorban, hiszen az átdolgozott LS7-es még itt is vagy 70 lóerőt erősödött minden percenkénti 100-as fordulatszám-emeléstől, és állításuk szerint 6000-es fordulat felett már több mint 1800 lóerő szabadulhat ki a motorból. Mindez persze csak versenybenzinnel lehetséges, de a motor állítólag egyszerű benzinkúti anyaggal is működtethető - ilyenkor 1100-1200 lóerő a csúcsteljesítménye.

Még rágondolni is rossz, de igaz: ez a motor egy jóval kisebb teljesítményhez tervezett, hátsókerék-hajtású sportkocsiba, a piros-fehér fényezése miatt vörös ördögként emlegetett Moslerbe kerül vissza. Szerencsére a tulajdonosa sem tervezi, hogy az autóval közúton közlekedne, inkább versenypályára viszi, hogy rekordokat döntsön vele. Ekkora teljesítménnyel még arra is lesz esélye, hogy megdöntse az utcai sportkocsik sebességi világrekordját, hiszen azt egy alig 1200 lóerős típus, az SSC Ultimate Aero tartja 411,76 km/h-val. Ha csak ebből indulunk ki, az átalakított Moslerrel elvben 470 km/h-s sebesség is elérhető.