Kitiltották a kínai Panda-klónt Európából

2008.07.21. 09:28

A BMW-hez hasonlóan a Fiat is bírósághoz fordult, hogy megakadályozza a Panda kisautó másolatának európai forgalmazását.


Galéria - kattintson a képre

Kínában és Olaszországban is beadtak egy-egy keresetet a Great Wall Motors ellen, amely a GWPeri kisautót gyártja, és most - nyilván nem teljesen véletlen, hogy a Pekingben rendezett olimpiai játékok megnyitója előtt néhány nappal - a torinói bíróság meghozta a döntését: úgy határoztak, a Great Wall 15 ezer euró bírságot tartozik fizetni, és Európában nem forgalmazhatja a Pandára megszólalásig hasonlító kisautót. Ha a kínai vállalat mégis piacra dobná a típust Európában, akkor további 50 ezer eurót tartozik fizetni minden egyes eladott autó után.


Galéria - kattintson a képre

A GWPeri kiváló példája a kínai autóklónozási gyakorlatnak. A kiskocsi fő méreteiben, arányaiban és karakterében egyértelműen a Pandát követi, de a legtöbb elemén igyekeztek annyit változtatni, hogy az egyértelmű azonosságokat elkerüljék. Úgy néz ki, ez elegendő is, hogy Kínában megvédjék magukat - nem hallottunk még olyanról, hogy kínai bíróság egyszer is elmarasztalt volna egy helyi autógyártót a másolás miatt -, de ahogy a Shanghuan CEO és a GWPeri példája is mutatja, az exportpiacokon a trükk már nem működik.

Tucatnyi kínai autógyár készít európai, japán vagy dél-koreai típusokra emlékeztető járműveket, és ahogy lassan a telítődés felé közelít a kínai autópiac, egyre több ilyen modellt próbálnak majd eladni az ország határain kívül is, így nyilván sokszor hallunk még hasonló kimenetelű perekről.