Öt hónapot késik a VW szupeminije

2008.07.21. 15:41

Az új kisautót az alapoktól át kell tervezni, ezért csúszik a bemutató 2011-re.


Galéria - kattintson a képre

Maga Martin Winterkorn, a Volkswagen-csoport vezérigazgatója erősítette meg azokat a pletykákat, amelyek szerint a korábbi tanulmányokkal ellentétben a végleges kisautók nem lesznek farmotorosak. "A mérnökeink farmotoros, hátsókerék-hajtású modellt szerettek volna, és harcoltak is az elképzelésükért, amíg csak lehetett" - mondta az igazgató, de amint a szavaiból is kiderült, hiába. A pénzügyi részleg szerint sokkal olcsóbb egy hagyományos, orrmotoros típus, és egy tömegeknek szánt autó esetében az övék a döntő szó. Elemzők szerint a csúszással tovább romlottak a Volkswagen esélyei a kisautók piacának meghódításáért folyó harcban, hiszen a konkurencia addig sem alszik. Még az idén elkészül a Ford Ka utódja, 2009-ben pedig jön a Toyota iQ és a Fiat Topolino, nem is beszélve a többi konkurensről.

A Volkswagen először 1998-ban próbált belépni a Polónál kisebb városi autók piacára a Lupóval, ez a próbálkozás azonban csúfos kudarccal végződött. A valójában inkább csak kétszemélyes, de aránytalanul drága kiskocsi úgy tűnt el a piacról 2005-ben, hogy még valódi utódmodellt sem készítettek helyette, inkább áthozták Brazíliából a Foxot, amely azonban szintén ritkaság Európa útjain. Épp ezért érthető, hogy a következő nekifutásra egy versenyképes árú autót szeretnének készíteni, amely valóban felveheti a versenyt a Fiat Pandához, a Kia Picantóhoz vagy a Toyota Aygóhoz hasonló, viszonylag praktikus és olcsó kiskocsikkal.