A japán gyártó mostanság viszonylag gyakran teszteli a közönséget újabb és újabb tanulmányautókkal. Az az érzésünk, hogy még keresik a megfelelő irányt, egy olyan új stílust, amelyet a vásárlók többsége vonzónak talál.
A legújabb szondát OSM-nek (Open Study Model, azaz nyitott tanulmány) hívják, és lényegében egy rövid, 2+2 üléses roadster, egyértelműen fronthajtású arányokkal. A sportos apróság a hivatalos álláspont szerint a Honda környezettudatos elkötelezettségét hivatott hangsúlyozni, hisz a hajtását benzin-elektromos hibrid rendszerre bízták. Adatokat erről egyelőre nem közöltek a japánok, így erős a gyanúnk, hogy inkább afféle formai kísérletnek szánják az autót. Az OSM arányai érdekes módon egy régi fronthajtású sportkocsira, a Lotus Elanra emlékeztetnek, míg a szinte steril felületek inkább a Lexus korábbi tanulmányait idézik. Abban nem vagyunk biztosak, hogy a formatervvel jó felé tapogatózik a Honda, bár akad azért néhány izgalmas részlet, mint a keskeny első és hátsó lámpák karakteres vonalvezetése, a hatküllős, propellerre emlékeztető felnik, vagy belül az érdekes, emeletes kialakítású, jégkékben derengő műszerfal.
Az OSM láttán csak remélhetjük, a japán gyártónak sikerül a legjobb elemeket összeválogatni a koncepciókból következő szériamodelljeihez, és egyben megtartják a bátorságot, amellyel az európai Civic formáját rajzolták.