Az új technológiával tíz éven belül 40%-kal csökkenthető lenne az autók átlagos tömege.
A szálerősítésű műanyagok - különösen a karbon-aramid-műgyanta kompozitok - napjaink talán legjobb szerkezeti anyagai minden olyan területen, ahol könnyű, de erős alkatrészekre van szükség. Egyes iparágakban ,például az ürhajózásban, a repülőgép-gyártásban és a versenyautó-építésben szinte egyeduralkodóvá is vált az elmúlt bő húsz évben, de az autóiparban mind a mai napig nem tudott igazán elterjedni. Pedig sem a karbonszövet, sem a műgyanta nem számít ritka, vagy különlegesen drága alapanyagnak, a problémát inkább az jelenti, hogy az alkatrészek gyártását még nem tudták kellőképpen automatizálni. Így jelenleg is csak igazán drága autókon fordul elő elvétve egy-egy karbonszálas műanyag alkatrész, amilyen a BMW M3-as, a Corvette ZR1 vagy a Nissan GT-R.
A Honda és a Nissan azonban összefogott a karbonszálas elemek vezető beszállítóival - a Toray és a Mitsubishi Rayon vállalatokkal - és olyan technológia kidolgozásába kezdtek, amellyel olcsón, nagy tételben állíthatnák elő a karbonszálas alkatrészeket. A projekt célja, hogy a 2010-es évekre az autók karosszériaelemeinek nagy részét ilyen anyagból állítsák elő, ami akár 40%-os súlycsökkenést is eredményezhet az autók tömegében, ami végső soron kisebb fogyasztást és károsanyag-kibocsátást eredményezhet.