A Renault már megerősítette, hogy 2010 környékén találkozhatunk először az új, eddigi Renaultsport modelleket leváltó Alpine típusokkal. Azt is nyilvánvalóvá tették, hogy a korábbi gyakorlat helyett nem meglévő Renault-okat fognak tuningolni, hanem önálló modellek jelennek majd meg a legendás márkanév alatt. Az újdonságokról szóló első spekulációk középmotoros, hátsókerék-hajtású roadsterről szóltak, de a legutóbbi hírek alapján előfordulhat, hogy a Nissan szolgáltatja majd az új Alpine-ok padlólemezét és hajtásláncát.
A Renaultsport igazgatója nemrég egy interjúban cáfolta, hogy az alap a GT-R lenne, ugyanakkor utalásokat tett arra, hogy a G37 kupé, G35 limuzin és a következő 370Z alapját adó FM padlólemezre épülhet majd az első Alpine. Az autó feltehetően pályán történő használatra is alkalmas lesz, amit átfogó tömegcsökkentéssel, illetve az ilyen jellegű igénybevételre alkalmassá tett hajtáslánccal és futóművel szeretnének elérni.