Újabb biztonsági berendezés kerül a stuttgarti gyártó autóiba jövő tavasztól, az Attention Assist, avagy durva fordításban figyelemasszisztens. A szerkezetet abból a tényből kiindulva készítette el a Mercedes fejlesztőcsapata, hogy a fáradtság több súlyos balesetet okoz, mint az ittas vezetés.
A gyártó kutatásai szerint nagyjából a végzetes balesetek egynegyedében játszik szerepet a hosszas autóvezetés okozta fáradtság. Négy óra a volán mögött megduplázza a reakcióidőt, nyolc órával az indulás után pedig megnégyszereződik az észlelés és a cselekvés közt eltelő tizedmásodpercek száma, ami főképp nagyobb sebesség mellett, autópályán lehet veszélyes, ha hirtelen változásra kell reagálni. Ezért olyan elektronikát készítettek, amely figyeli a kormány, a pedálok és az irányjelző karjának mozgását, illetve méri a vezetéssel töltött időt, és az így nyert adatokból következtet a sofőr állapotára. Ha a program úgy értékeli, hogy a vezető fáradt, hangjelzéssel, és a műszerfal figyelmeztető felirataival igyekszik megállásra és pihenésre ösztönözni.
Egyelőre nem tudni, hogy a Mercedes mely típusaiban jelenhet meg az Attention Assist először, bár egyesek tudni vélik, hogy az E osztály rövidesen bemutatkozó utódja lehet az első olyan autó, amelyben találkozhatunk vele. Később persze szélesebb körben is bevetik majd, hiszen a rendszer viszonylag olcsó alkotóelemekből áll, viszont jól mutat a prospektusokban, és valóban csökkentheti a balesetek számát, ami hosszabb távon önmagában is jó reklám lehet a Mercedesnek.