Összerékhajtású Lexus LS460 Moszkvában

2008.08.19. 12:03

Eddig csak a hibrid hajtású LS600h volt elérhető négykerék-hajtással, de rövidesen a benzinmotoros LS is megkapja az AWD jelzésű hajtásláncot.

Lényegében az LS460-ban is ugyanazt az elrendezést használják, mint a hibrid csúcsmodellben: a nyomatékot egy Torsen differenciálmű osztja szét az első és a hátsó tengely között, alaphelyzetben a vonóerő 60%-át hátra, 40%-át előre juttatva. Megfelelő körülmények között azonban 30:70-re is módosulhat a nyomatékelosztás az első és a hátsó kerekek között, így jó tapadás mellett még inkább hátsókerék-hajtású autónak érződik az LS. Az LS460-asnál persze nem egy fokozatmentes váltóhoz csatlakozik a központi differenciál, mint a 600-asban, hanem a Lexus nyolcsebességes automatájához, de emiatt nem kellett módosítani az összkerékhajtást biztosító alkatrészeken.

Nem véletlen, hogy az LS460 AWD bemutatását épp Moszkvában tartják, hiszen egyrészt Oroszország a Lexus egyik legdinamikusabban növekvő piaca, másrészt a gyenge úthálózat és a kemény telek miatt épp itt a legnagyobb a kereslet a négykerék-hajtású luxusmodellek iránt. A japánok az eladások szempontjából a forgalmazás beindítását is ügyesen időzítették: az első példányok 2008 decemberében érkeznek meg a márkakereskedőkhöz.