Az aktív gázpedál figyelmeztethet a veszélyekre, vagy ellenállhat, ha a sofőr veszélyes manőverre készül.
A Force Feedback technika nem új, a számítógépes játékvezérlőkben évek óta használják, de az autóiparban csak mostanság kezd elterjedni. Eddig elsősorban olyan megoldásokról hallhattunk, ahol az elektronika a kormányszervó rásegítésének mértékét változtatva próbálja befolyásolni a kormánymozdulatokat. A Continental új fejlesztése viszont lehetővé teszi, hogy a vezető döntéseit mostantól a lábán keresztül is befolyásolhassák. Az AFFP, azaz az erővisszahatásos gázpedál csupán eszköz, az autógyártókon múlik, hogy mire használják majd, de a Continental azért igyekszik ötleteket adni, hogy mire lehet jó.
Az egyik lehetséges felhasználási mód, hogy a pedál rezgetésével figyelmeztessék a sofőrt olyan veszélyekre, mint a túl rövid követési távolság. Kevésbé barátságos, de biztonsági tulajdonságként még eladható ötlet, hogy a pedál kis tapadású úton, vagy kanyarban felkeményedhetne, így akadályozva, hogy a sofőr túl nagy gázt adjon, veszélyeztetve az autó stabilitását. Mindez azonban csak a kezdet lehet, a Continental fejlesztői szerint úgy lehetne a legjobban kihasználni az AFFP-ben rejlő lehetőségeket, ha egy járművek közti kommunikációs rendszer kiegészítésére használnák. Az elképzelés szerint az autók egymáshoz képesti sebessége és pozíciója döntené el, hogy hol keményedjen fel a pedál, így optimális követési távolságok alakulhatnának ki, gördülékenyebbé téve a közlekedést.
Az AFFP persze nem veszi el az irányítást a sofőrtől, hisz viszonylag kis visszaható erőkről van szó, amelyeket egy átlagos vezető erőteljesebb pedálkezeléssel könnyedén felülbírálhat. Ugyanakkor nyilván érdemes lesz meggondolniuk a gyártóknak, hogy meddig mennek el az visszaható gázpedál használatában, hiszen a vásárlók egy jelentős része nyilván nem kedvelné, ha az autó diktálná a vezetési stílusát.