Sportkocsiba dízelmotort szerelni még ma sem mer a legtöbb gyártó, bár a technika a versenypályán - például az Audi és a Peugeot prototípusaiban Le Mans-ban - már bizonyított.
Épp ezért lehetne különleges az Iceni sportkocsi, amelyet újabban 6,6 literes GM dízelmotorral szeretne gyártani a Trident cég. A brit vállalkozás igazából bő hét éve szerencsétlenkedik a kétüléses, orrmotoros autóval. Az első prototípusokat még 3,2 literes Opel V6-ossal készítették, majd összeraktak legalább egy példányt V8-as benzinmotorral is, de 2001 óta nem sikerült elindítani a gyártást. Az első dízelmotoros kivitellel még 2006-ban jelentkeztek - abba még 375 lóerős V8-as került -, de azóta ismét síri csend honolt a Trident körül, míg a napokban ki nem adtak egy közleményt arról, hogy bizony komolyan dolgoznak, és rövidesen kapható lesz az Iceni. Állítólag 2,3 millió dollárt öltek a gyártás előkészítésébe.
Időközben a Duramax dízelmotort is sikerült tovább hergelni, így már 550 lóerő, és hajmeresztő, 1300 Nm-es csúcsnyomaték leadására képes. A motornak persze nem nagy kihívás egy 4,2 méter hosszú, 1,95 méter széles, 1,22 méter magas és 1,48 tonnás test mozgatása: a sportkocsi akár 3,7 másodperc alatt is elérheti a 100 km/h-t, a végsebessége pedig 320 km/h körül van. Ugyanakkor a dízelmotort óvatosan használva a sportkocsi állítólag kisautókat meghazudtolóan étvágytalan: állítólag 48 km/h-val haladva beéri 2,4 liter gázolajjal 100 kilométeren, állandó 112 km/h-nál pedig 3,6 litert fogyaszt.
Ha mindez igaz, akkor talán érdemes volt ennyit várni, hiszen egy olyan autó válik elérhetővé, amellyel szükség szerint lehet takarékoskodni, vagy féktelenül száguldani. Ilyen képességek mellett talán még az is megbocsátható, hogy a dízelmotor hangja nem különösebben szép, bár nyilván sokkal nagyszerűbb jövőt jósolhatnánk a Trident sportkocsinak, ha nem kerülne egyetlen példánya 75 ezer fontba, vagyis durván 22 millió forintba.