Rég hallani pletykákat az olcsó szabadidő-autóról, amellyel az egyik Dacia modell alapjaira építenek, de most hivatalosan is bemutatták az ötajtós Sandero magasított változatát. A Renault jelvény ne tévesszen meg senkit, csupán arról van szó, hogy a Sanderót, amelynek a fejlesztése is Dél-Amerikában folyt, Brazíliában rombusszal az orrán forgalmazzák, mivel arrafelé a Dacia márkanév ismeretlen. A Stepway változatot is odaát leplezték le először, ahogy az ötajtós modell alapváltozatát is, de ez nem jelenti, hogy később ne gyártanák Európában is.
Sajnos szó sincs komoly terepjáró képességekről. A Sandero Stepway mechanikai szempontból alig különbözik a korábbi, utcai változattól, a motor csak az első kerekeket hajtja, de még egy önzáró differenciálműre sem tellett. Lényegében csak az autó megemelt hasmagassága támogatja az épített utakról való letérést, bár a külsőségek nem ezt mutatják. A vaskos, fekete műanyag sárvédő-szélesítésekkel, és a kartervédőt, illetve a kengururács vonalát utánzó első lökhárító is sokkal komolyabb képességeket sejtet. Aki jobban megnézi a Stepwayt, az persze aligha dől be az átverésnek, hiszen a nagyméretű alufelnikre viszonylag kis profilmagasságú, utcai mintázatú gumik kerültek.
A Sandero Stepway egyelőre csak egyféle, 1,6 literes, 112 lóerős, alkohollal és benzinnel egyaránt használható motorral kerül gyártásba Dél-Amerikában, de később odaát is lesz dízel változata. Azt egyelőre nem tudni, hogy Európába mikor érkezik a magasított Sandero, de az alapkivitel esetében a brazil bemutató után jó fél évvel tartották meg az európai premiert, és nincs okunk kételkedni benne, hogy ezúttal is hasonló késésre számíthatunk.