A Spark praktikus és olcsó kisautó, de reménytelenül elavult konstrukció: az első változatát Daewoo Matiz néven épp tíz éve mutatták be, és már akkor sem számított kiugróan korszerűnek. Nem csoda, hogy a GM Daewoo teljes bedobással dolgozik az utódmodellen, amely az alapjául szolgáló tanulmányautó után alighanem Chevrolet Beat néven kerül gyártásba.
Az első tesztpéldányok már fel-fel bukkannak közúton is, bár még elég sok rajtuk az álcázó burkolat. A képeken látható példányokat csak az A- és a B-oszlop közt nem fedi a fekete paplan, ezek a részek azonban feltűnően emlékeztetnek az egykori Beat tanulmány megfelelő szekciójára. Az orr-rész kialakítását illetően nem nagyon érdemes találgatásokba bonyolódni, nyilván igyekeznek majd a Chevrolet bő másfél év múlva aktuális egyenarculatához igazítani a csöppség elejét. Hátul viszont olyan az álcázás szabása, mintha a kisautó a tanulmánnyal ellentétben ötajtós volna. Praktikus szempontból ez is ígérkezik a legjobb megoldásnak, és a Matiz/Spark esetében egyszer már bevált, bár nem kizárt, hogy sok vetélytársához hasonlóan a Beat is kétféle, három- és ötajtós karosszériával készül majd. Úgy tudjuk, nemcsak a karosszéria formája változik meg gyökeresen: a Beat teljesen új hajtásláncot, és a korábbiaknál nagyobb, 1,2 literes motort is kap, ez utóbbiból ráadásul készül turbófeltöltéses kivitel is.
Annak ellenére, hogy a tesztelés már teljes erőbedobással folyik, a pletykák szerint a Beat végleges változatára még viszonylag sokat kell várnunk. A bemutatóra valamikor 2009 vége felé kerülhet sor, míg a forgalmazás 2010 elejére várható. A késlekedés egyik oka állítólag az, hogy az autót Észak-Amerikában, Európában és Ázsiában egyaránt forgalmazni szeretnék, így viszont el kell érni, hogy az összes piac biztonsági előírásainak megfeleljen.