Elektromos autók számára épül több száz töltőállomásból álló hálózat a szigetországban, a tiszta hajtásrendszer elterjesztésének elősegítésére.
A projektet a Tokyo Electric Power, Japán egyik legnagyobb áramszolgáltatója indította: olyan töltőszerkezeteket telepítenek országszerte, amelyekkel elvben akár 40 km megtételére elegendő energia tölthető egy korszerű villanyautó akkumulátoraiba öt perc alatt, és 60 km-re elegendő 10 perc alatt. Ezek a paraméterek ugyan nem vethetők össze egy hagyományos benzinkútéival, hiszen ott öt perc alatt akár több száz kilométerre elegendő üzemanyag tölthető az autóba. Ugyanakkor megfelelő mennyiségű elektromos töltővel a hagyományos benzines és dízelüzemű típusok élhető alternatívájává tehetők a villanyautók, főleg zsúfolt városi környezetben, ahol 40 kilométert gyakran egy egész nap alatt sem tesznek meg a munkahely és az otthon közt ingázó autósok.
A programot a japán állam is támogatja: Tokióban és környékén 150 töltőállomás telepítésének finanszírozásába szállt be a költségvetés, ahol a hálózat kiépítése után az elektromos közlekedés nagyszabású tesztjét kezdik meg. Hosszabb távon persze mindenki profitálhat a fejlesztésekből: az autósok számára az elektromos áram olcsóbb üzemanyagot jelent majd, az autógyárak a meglevő infrastruktúra révén könnyebben adhatják el készülő elektromos, és hálózatról tölthető hibrid hajtású modelljeiket, az áramszolgáltató pedig nagyobb forgalmat bonyolíthat, főleg éjszaka, amikor jóval nagyobb az áramtermelési kapacitás a szükségesnél.
Eddig már több japán autógyártó is jelezte, hogy 2010 környékéig gyártásra éretté fejleszt egy-egy elektromos járművet, és úgy néz ki, addigra a megfelelő háttérstruktúra is kiépülhet Japánban, ám ez nem jelenti, hogy a világ más részein is ugyanilyen gyorsan beindulhat a folyamat. Japán sok tekintetben ugyanis évtizedekkel jár Európa vagy Észak-Amerika legfejlettebb részei előtt is, és nemcsak a közúti közlekedés területén, de a mobiltelefon-hálózatok fejlettségi szintjét vagy a vasúti közlekedést tekintve is, hogy csak néhány példát említsünk. Így elképzelhető, hogy nálunk csak tíz-tizenöt év múlva kezdődik meg az az infrastrukturális fejlesztés, amelyet a szigetországban most indítottak be.