Az új koreai kisautó már nem borzolja az idegeinket szerencsétlen nevével: i20-asnak hívják, ami valószínűleg egyetlen európai nyelven sem jelent semmi sikamlósat.
A Hyundai, ahogy az i30 esetében, ezúttal is az európai vásárlók igényeit vette alapul a fejlesztésnél, hiszen itt adják el a világon a legtöbb, B szegmensbe tartozó modellt. Ennek megfelelően az i20-as formáját is Rüsselsheimben, a koreaiak európai főhadiszállásán tervezték. Egyelőre csupán egyetlen fotót hoztak nyilvánosságra, de így is megállapítható, hogy az új kisautó hűen követi a korábbi európai Hyundai típusoknál alkalmazott receptet: a tervezők meg sem próbáltak elszakadni a kategória aktuális divatjától, de arra azért figyeltek, hogy az i20-ast még véletlenül se érezzük visszataszítónak. Elölről halványan emlékeztet az Opel Corsára, az oldalt végigfutó él pedig mintha a Peugeot 308-asról volna ismerős, de az i20 összességében kellemes, vállalható kisautónak látszik.
Adatok híján egyelőre legfeljebb csak találgathatunk a műszaki tartalommal kapcsolatban, de ha sikerült legalább olyan igényes munkát végezni ezúttal is, mint az i30 esetében, akkor nincs ok az aggodalomra. A korábbi pletykákból annyi azért sejthető, hogy két új motort készül bevetni a Hyundai az i20-asban: egy 1,2 literes, nagyjából 80 lóerős négyhengeres benzinest, amely az alapváltozatokba kerül, és egy új, 1,4 literes, 90 lóerős turbódízelt, amely még kevesebbet fogyaszt majd, mint a korábban használt 1,5 literes. Ez utóbbi motor kerül majd a takarékos üzemre kihegyezett i-Blue változatba is, amely állítólag megelégszik 4,5 liter gázolajjal 100 kilométeren, a szén-dioxid-kibocsátása pedig nem lesz több 99 g/km-nél.
Az i20-asról rövidesen ennél jóval többet is megtudhatunk, hiszen a világpremiert a 2008-as Párizsi Autószalonon tartják, bár a forgalmazás beindítására valószínűleg csak 2009 elején kerül sor.