Citroën Hypnos: hibrid tanulmány Párizsnak

2008.09.04. 10:06

Hazai pályán minden autógyártó igyekszik valami különlegesel meglepni a közönséget. Így van ez a Párizsi Autószalonon is, ahol a francia gyártók soha nem hagyják ki a lehetőséget egy-egy jövőbe mutató tanulmányautó bemutatására.

A Citroënnél az idén a Hypnos nevű koncepció hivatott a gyári standhoz vonzani a tömegeket. Az autó a gyári vázlat alapján afféle városi szabadidő-autó-féleség, a szokásosnál épp csak egy picivel magasabb hassal, jó nagy kerekekkel, csapott hátú, ötajtós karosszériával. A formaterv érdekes, bár manapság már nem mernénk formabontónak nevezni: néhány részlettől eltekintve - mint a sárvédőkre húzódó amorf lámpatestek vagy az orr bonyolult kialakítása - akár szériamodell is lehetne. Érdekes átkacsintás a Mitsubishi felé a trapézforma hűtőrács, bár ezen sincs semmi csodálkoznivaló, hisz a PSA konszern szabadidő-autóit épp a japán gyártó szállítja.

A belső tér tervezői valamivel jobban elengedték magukat. Az egymás melletti üléseket egy picit eltolva helyezték el, ráadásul a formájuk is nagy, színes leveleket idéz, így felülnézetből olyanok, mintha egymásból nőttek volna ki. Az organikus jelleg ráadásul a műszerfalon is folytatódik, egyedül a hagyományos kormánykerék lóg ki az összképből. Meghökkentő megoldás, bár a praktikus értéke erősen kétséges.

A Hypnos koncepció persze nem csak külsőségeiben igyekszik túlmutatni a ma kapható személyautókon. Az autót hibrid hajtáslánc mozgatja, amelyről egyelőre csak annyit árultak el, hogy egy 200 lóerős belső égésű motor köré épül, átlagfogyasztása 4,5 liter 100 kilométeren, átlagos szén-dioxid-kibocsátása pedig 120 g/km. Az adatok egy szériamodell esetében igen impozánsak lennének, arra azonban nincs biztosíték, hogy a PSA csoport kínálatában a közeljövőben felbukkanhat egy hasonló modell.