Feltámad a nyolcas BMW?

2008.09.05. 16:23

Az új hetes sokkal konzervatívabb lett, mint azt a tavalyi Concept CS láttán sokan sejtették, de a BMW az óriási négyajtós kupé ötletét sem adta fel.

A CS szériaváltozatának fejlesztéséről a BMW M divíziójának vezetője, Ludwig Willsch tett említést. Az igazgató szerint jelenleg ez a sportrészleg első számú feladata: olyannyira leköti minden erőforrásukat, hogy még a középmotoros M1 Hommage tanulmány továbbfejlesztésével és gyártásával kapcsolatos terveikről is le kellett mondaniuk. "Ez az autó nem mutat sok közös vonást a többi BMW-vel, épp ezért kaptuk meg mi (az M divízió) a fejlesztés feladatát." - magyarázta Willsch a helyzetet, majd hozzátette, hogy épp ezért jó néhány évbe beletelik, mire készen lesz a jármű.

A BMW persze igyekszik minél kevesebb ráfordítással megúszni a fejlesztést, és minél alacsonyabban tartani a gyártás költségeit, ezért az alkatrészek egy része más modellekből származik majd. A legtöbb komponenst a hetes sorozatból veszik át, de elképzelhető, hogy az M5-ös és az M3-as egyes részletei is felbukkannak majd az új modellben. A pletykák szerint a CS szériaváltozata, amelyet sokan már most 8-as sorozat néven emlegetnek, egy vadonatúj, az M5-ös V10-eséből még egy hengerpár hozzáadásával kialakított, minimum 600 lóerős V12-es motort kap majd, és sok alkatrészét készítik majd szálerősítésű műanyagból.

Az új modell várhatóan viszonylag kis példányszámban készül majd, és olyan ellenfelekkel kell majd szembe néznie, mint az Aston Martin Rapide vagy a Porsche Panamera. A siker persze nagyban múlhat azon, hogy a CS mikorra készül el, hiszen a Porsche és az Aston Martin négyajtósai már 2009-ben piacra kerülhetnek, és ha a BMW túl sokat pepecsel a fejlesztéssel, akkor a két rivális típus könnyen kitöltheti a kicsiny piacot, kevés helyet hagyva az új jövevénynek.

Más szemszögből nézve viszont a BMW csak nyerhet a projekten, akkor is, ha anyagilag nem jár jól, hiszen egy ilyen méregdrága, exkluzív ritkasággal tovább polírozható a márka imázsa.