Korábban úgy tűnt, a Volvo lehet a következő márka, amelytől a Ford megszabadul, de úgy néz ki, mégsem így lesz. Japán sajtóhírek szerint a Mazdában meglevő érdekeltségétől előbb válik meg a detroiti vállalatóriás.
Jobban átgondolva az aktuális helyzetet, a Ford részéről ez a logikusabb lépés. A Mazda ugyanis egyértelműen nyereséges, így a részvényei jóval többet érnek, mint a Volvo papírjai. Ráadásul a svéd gyártó szoros műszaki fejlesztési együttműködést alakított ki a Forddal az elmúlt években: számos európai és amerikai Ford modellben használnak Volvo motorokat és egyéb svéd fejlesztésű alkatrészeket. Ugyanakkor japán partnerével sokkal lazább a Ford kapcsolata: legfeljebb néhány motort használ egyszerre a két márka, így a Mazdával való szakítás jóval kevesebb bonyodalommal járna, mintha a Volvót kellene egyik napról a másikra eladni.
A Ford jelenleg a Mazda részvényeinek 33,4%-át birtokolja, és ebből az aktuális pletykák szerint legalább egy 20%-os csomagot értékesíteni szeretne. A Mazda ötödrésze nagyjából egymilliárd dollár bevételt hozhatna a Fordnak, és a maradék 13,4% biztosítaná, hogy továbbra is hozzáférhessen a japán cég műszaki fejlesztéseihez. Ugyanakkor ezzel elveszítené a Mazda irányítását, és a profitjából is kisebb mértékben részesedne, bár ez a jelenlegi helyzetben kevésbé lényeges a detroiti gyártó számára, mint az, hogy saját fenntartásához és jelentős veszteségei fedezéséhez készpénzt kerítsen.