Eredetileg 2010-ben tervezték leállítani a két SUV-összeszerelő üzemet, de a kereslet váratlanul gyors csökkenése miatt az idén karácsony után már egyikben sem indul újra a termelés.
Az egyik üzem a Wisconsin állambeli Janesville-ben működik, itt a GMC Yukon és a Chevrolet Suburban gyártása folyik, míg az ohiói Moraine-ben a kisebb GMC Envoy, Chevrolet Trailblazer és Saab 9-7X típusokat állítják elő. A két üzem leállításával több ezer munkahely szűnik meg, bár a dolgozók egy részét más, személyautókat előállító üzemekben alkalmazza tovább a GM. Az idő előtti gyárbezárásokkal a detroiti gyártó egyrészt követi az autók - különösen a SUV-ok - iránti kereslet drasztikus csökkenését, és egyben felgyorsítja a költségcsökkentés folyamatát, ami most, hogy a cég részvényei teljesen elértéktelenedtek, az egyetlen lehetséges túlélési stratégia.
Az üzemek leállítása persze az alkatrész-beszállítókra is hatással lesz: egyebek közt a GM egyik présüzeme is feleslegessé válik miatta. A 73 éve működő Grand Rapids lemezmegmunkáló gyár elsősorban SUV-ok karosszéria-alkatrészeit állítja elő, így 2009-ben itt is megszűnik a termelés, hisz az üzem munkája lényegében feleslegessé válik.