Egy apró német vállalakozás tökélyre fejlesztette a minimalista autótervezést: a Fuoss első modelljéhez képest a Lotus Super Seven túlkomplikált óriásnak hat.
A 01-es túltáplált gokartnak is tekinthető: látszatra egy tessék-lássék körbeburkolt ülés és négy autókerék alkotja. A műanyag burkolat alatt persze ennél összetettebb, van benne egy 400 köbcentis, 42 lóerős Suzuki motorkerékpár-motor, ötfokozatú szekvenciális váltó, egy masszív csőváz, erőteljes fékrendszer és tisztességes futómű is. Közúti közlekedésre persze így is tökéletesen alkalmatlan, de nem is arra készült: a Fuoss célja olyan olcsó négykerekű elkészítése volt, amellyel maradéktalanul ki lehet élvezni a versenypályák nyílt napjait, de mégsem kerül eurószázezrekbe. Erre a célra pedig kiválóan megfelel a 300 kilogrammos apróság, bár inkább a rövid versenypályák fekszenek neki, hiszen a végsebessége csupán 145 km/h.
Bár a miniatűr versenygép teljesen nyitott, a belső tér tökéletesen vízálló, így a készítők szerint akár még esős időben is használható, már ha a sofőr ruhája is elvisel egy alapos elázást. A Fuoss 01 másik előnye, hogy fogyasztása még a lelkét kitaposva sem túl magas, a gyártó 5 liter/100 km-t ígér, és ez az autó paramétereit ismerve egyáltalán nem is tűnik hihetetlennek. Egy-egy ilyen óriásgokartért 29 ezer eurót, azaz átszámítva közel 7,4 millió forintot kérnek, ami egyáltalán nem kevés, de a gyártó arra számít, hogy így is talál vevőt az évente legyártani tervezett tíz példányra.