42 volt: az átállás problémái

2001.03.15. 01:04

Várhatóan az autók teljes elektomos rendszerét át kell tervezni az átálláshoz. A jelenlegi 14/12 voltos rendszerek felett már eljárt az idő: az egyre sokasodó kényelmi berendezések több és több energiát igényelnek, és erre a régi eszközök egyre kevésbé alkalmasak. A megoldás megszületett, a gyártók néhány éven belül átállnak a 42/36 voltos hálózatokra, ám néhány problémára csak menet közben figyeltek fel. A nagyobb feszültség miatt ugyanis a rosszul érintkező csatlakozókat a keletkező villamos ívek nagyon felmelegíthetik, a számítások szerint ezeken a helyeken akár 1000 fokos hőmérséklet is előfordulhat. A régi csatlakozók nem bírnák a hatalmas hőt, így nagyon megszaporodhatnának az autótüzek, és a kontakthibák. A megoldást valószínűleg a csatlakozások áttervezése jelenti majd, ez viszont tetemes többletköltséggel járhat, amit várhatóan ránk, fogyasztókra terhelnek majd a gyártók.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.