A részletek változtak, de a lényeg nem: az Element még mindig az osztály bohóca, egy olyan autó, ami csak akkor nem meglepő, ha kisgyerekekkezében látjuk a homokozóban.
A Honda bohókás szabadidő-autóját még 2001-ben készítették, eredetileg érdekes tanulmányautónak, de olyan nagy érdeklődés övezte, hogy két év múltán elkezdték sorozatban gyártani. Esetlenül kedves formája mellett olyan praktikus megoldásokat vonultatott fel, mint a kétszárnyú oldalajtók, így hamar népszerű lett, de az elmúlt öt évben a formaterv megszokottá vált, ideje volt egy komolyabb felújításnak. Az új, szögletesebb karosszériaelemek, és a sarkos sárvédőívek könnyedebbnek, és egyszersmind még játékszerűbbnek mutatják a felfrissített változatot, ugyanakkor a bevált alapokon keveset változtattak.
Megmaradt a jellegzetes ajtómegoldás, a tető és a karosszériát tartó más elemek sem változtak, sőt, a 2,4 literes, 166 lóerős négyhengeres benzinmotor is változatlan formában kerül az átdolgozott motorháztető alá. Úgy néz ki, az Egyesült Államokban gyártott típust a Honda továbbra sem tervezi exportálni, így Európában igazi ritkaság marad, bár szürkeimportőrök révén alighanem ebből a változatból is eljut majd néhány példány a különlegességek kedvelőihez.