Felújítják a Citroën C1-est

2008.11.03. 13:45

A PSA-Toyota hármasikrek az idén már háromévesek, így elérkezett az első modellfrissítés ideje.

A Citroën C1-es az első a trióból, amelyet módosítanak az eladások fellendítése érdekében. Az egyetlen igazán szembeötlő változtatás az első lökhárító átdolgozása: a kisautót feltűnő, krómkeretes hűtőráccsal próbálják kiemelni a tömegből, bár egyelőre nehéz eldönteni, hogy ezzel valóban az autóhoz vonzzák-e a vásárlókat, vagy épp ellenkezőleg. Ezzel lényegében véget is ér a változtatások sora, hiszen azokon az elemeken, amelyek azonosak a Toyota Aygo és a Peugeot 107-es megfelelő alkatrészeivel, nemigen változtathattak. Műszaki szempontból is csak minimális módosításokat hajtottak végre, az ezres Toyota motor, ha egy hangyányival is, de tisztább és takarékosabb lett. Átlagos fogyasztása 100 kilométeren egy decivel, 4,5 literre csökkent, átlagos szén-dioxid-kibocsátása pedig 109-ről 106 g/km-re mérséklődött, ám ez aligha hoz majd jelentős változást az autó fenntartási költségeiben.

Az eddig felsoroltakon kívül csupán a színválaszték bővült egy szürke és egy kék árnyalattal, illetve a kárpitozás anyagválasztéka lett bőségesebb. Egyelőre nem tudni, hogy a Peugeot és a Toyota is követi-e a Citroën példáját, de a C1-es átdolgozásának visszafogottságát látva azt mondanánk, ez egyáltalán nem törvényszerű.