A tagállamok megállapodtak, hogy késleltetik a szén-dioxid-kibocsátási átlagot korlátozó uniós rendelkezés hatályba léptetését.
Az eredeti tervek szerint 2012-re az összes Európában személyautókat forgalmazó vállalatnak 120 g/km alá kellett volna szorítania összes eladott autójának átlagos szén-dioxid-kibocsátását, ám ennek a célnak az eléréséhez minden gyártónak jelentős összegeket kellene fejlesztésre áldoznia a következő bő három évben, hogy piacon maradhasson. Ez a kötelezettség azonban tovább csökkenti az autógyártók túlélési esélyét a jelenlegi, válságos gazdasági helyzetben, és komoly versenyhátrányt eredményezhet, mire ismét kedvezőre fordulnak a körülmények. Ennek elkerülése érdekében egyeztek meg az EU tagországai, hogy a rendelkezés bevezetését 2015-re halasztják.
A megállapodást persze még szentesítenie kell az Európai Bizottságnak, de úgy tűnik, minden feltétel adott. Ugyanakkor a tagállamok képviselői abban is megegyeztek, hogy 2020-ig folyamatosan tovább szigorítják a szén-dioxid-kibocsátásra vonatkozó rendelkezéseket: a hosszabb távú cél az, hogy egy autó átlagban maximum 95 g/km-nyi szén-dioxidot eresszen a levegőbe.