Jövő februártól ismét szigorúbb értékelési rendszert vezet be a független törésteszteket végző európai szervezet, miután mára az új autók többsége a régi módszer szerint vizsgálva különösebb probléma nélkül kaphatja meg a legjobb, ötcsillagos minősítést.
A legfontosabb változtatás, hogy az Euro NCAP bevezet egy új minősítő pontszámot: ezzel összesítik az autók biztonsági szintjét befolyásoló összes tényezőt. Eddig külön pontszám mutatta a felnőttek, a gyermekek és a gyalogosok biztonsági szintjét, februártól azonban a három mérőszám, valamint egy negyedik, amely a járművek biztonsági elektronikájának színvonalát mutatja, egyetlen összesített pontszámban is megjelenik. A szervezet vezetői szerint így az autóvásárlók teljesebb képet kapnak egy-egy autó biztonsági szintjéről, a gyártókat pedig arra ösztönzi az új elbírálási rendszer, hogy ne csak a nyers törésteszteredményekre koncentráljanak.
Nyilvánvaló, hogy az ötcsillagos minősítés megszerzése így jóval nehezebb lesz, hiszen kevés olyan gyártó akadt eddig, amely komolyan foglalkozott volna a gázolásos tesztek eredményének javításával: ezen a fronton általában megelégedtek a közepes minősítéssel. Ráadásul a biztonsági elektronika különálló értékelése miatt többé nem kaphat öt csillagot olyan autó, amelyet nem szereltek fel menetstabilizáló programmal.
Az Euro NCAP-tesztek eddig is kiváló marketingeszköznek bizonyultak az autógyártók kezében, ugyanakkor nagyban hozzájárultak az új személyautók biztonsági szintjének az elmúlt tíz évben tapasztalható ugrásszerű javuláshoz. A törésteszteket lebonyolító szervezet abban bízik, hogy a szigorításokkal tovább ösztönözhetik a gyártókat, így a közeljövő autói még biztonságosabbak lehetnek.