Viszonylag drágán adja bérbe a BMW a Mini E tesztflotta példányait, de még így is csak tíz jelentkezőre jut egy-egy autó.
Állítólag több mint 9500-an jelentkeztek a feladatra, hogy egy éven keresztül teszteljék a Mini elektromos változatát. A 850 dolláros, azaz átszámítva valamivel több mint 177 ezer forintos havi bérleti díj persze sokakat elriaszthat, de valószínűleg így is inkább az okoz majd gondot, hogy hogyan válasszák ki a tesztelésre ilyen feltételek mellett is vállalkozó tömegből azt a 500-at, akik megkapják a tesztflotta egy-egy autóját. Természetesen a BMW-nek már most vannak feltételei a bérbeadással kapcsolatban. A villanymotoros Miniknek zárható garázst kell biztosítani - a kísérleti hajtáslánc miatt egy-gy ilyen autó valódi értéke valószínűleg közelebb áll egy 7-es BMW-éhez, mint egy Miniéhez - és minden javítást a cég által kijelölt, speciálisan kiképzett szakemberekkel kell elvégeztetni, a házi barkácsolás szigorúan tilos.
A Mini E a mai villanyautók között kifejezetten jó paraméterekkel rendelkezik, hiszen 204 lóerős motorja akár 8,5 másodperc alatt is felgyorsíthatja 100 km/h-ra, és egy feltöltéssel akár 240 km-t is megtehet, ami a napi munkába járásra még Észak-Amerika nagy részén is elegendő lehet. A tesztelést első körben itt is végzik, New York, New Jersey és California államban, és csak az amerikai tesztek eredményeinek kiértékelése után döntenek róla, hogy Európában is felállítanak-e egy hasonló próbajármű-flottát.