VW Phaeton erősebb hathengeressel

2008.11.11. 13:24

A legdrágább Volkswagen nagyobb alapmotort kap, bár valószínűleg csak kényszerből költenek a sikertelen típusra.

Az eddig használt 3,2 literes, 241 lóerős V6-ost ugyanis szép lassan minden más típusban újabb motorokkal váltják fel, így csak a Phaeton számára aligha érné meg gyártani. Ugyanakkor az sem mellékes, hogy így erősebb hathengeres kerülhet a luxus-Volkswagenbe, így még az sem lehetetlen, hogy egy picit megélénkülhet a kereslet iránta. Az új motor a VW Touaregből és az Audi Q7-esból már ismert 3,6 literes, közvetlen befecskendezéses V6-os, amely 280 lóerős, és 360 Nm a maximális nyomatéka. Az automata váltó és az állandó összkerék-hajtás ellenére a hathengeres igazán dinamikusan mozgatja a Phaetont: 8,6 másodperc alatt érhető el vele a 100 km/h-s sebesség, és már szükség van elektronikus korlátozásra, hogy a végsebesség ne haladja meg a 250 km/h-t. Ráadásul az új motor takarékosabb is, mint az elődje: 12,1-ről 11,7 literre csökkent a vegyes ciklusban mért átlagfogyasztása 100 kilométeren.

Bár nagy felújításról szó sincs, ha már hozzányúltak a Phaetonhoz, nem álltak meg a hathengeres cseréjénél. A nagyobb benzinmotorokon is hangoltak egy keveset, így a V8-asok és V12-esek is teljesítik az Euro5 normát, és korszerűsítették a luxusautó fedélzeti elektronikáját is. Ezekkel a változtatásokkal valószínűleg még évekig kihúzza a Phaeton, bár egyre valószínűbb, hogy a típus tervezett életciklusának végén utód nélkül búcsúzik majd.