Bárki rendelhet személyre szabott Ferrarit a gyárból, ha elég pénze és türelme van. Ez a Portfolio elnevezésű program lényege, amelynek első kézzelfogható eredménye az SP1 jelzésű sportkocsi.
Az autót egy ismert japán Ferrari-gyűjtő, Junichiro Hiramatsu készíttette magának: olyan F430-ast kért, amilyen senki másnak nincs. Az új formaterv elkészítését a Fioravanti stúdióra bízta, és aligha csalódott a végeredményben. Az SP1 hordozza ugyan az F430-as arányait, de sokkal elegánsabb, letisztultabb jelenség annál. A forma egyediségét olyan jellegzetes részletek adják, mint az első légbeömlők vonalát folytató él az autó oldalán, a karosszériából Pagani stílusban kinövő tető vagy a keskeny, de hosszanti irányban elnyújtott első fényszórók.
Az SP1-es akár tanulmányautónak is tűnhetne, de nem az: a Ferrari ugyanolyan alapos teszteknek vetette alá, mint bármelyik sorozatgyártású modelljét a bemutató előtt, így Hiramatsu úr akár napi használatba is vehetné. Nyilvánvaló persze, hogy nem fogja, hiszen egy ilyen autó inkább dísztárgy, és persze befektetés, egy ilyen egyedi megrendelésre készült gyári Ferrari értéke néhány év vagy évtized alatt valószínűleg a többszörösére nő.
Ehhez hasonló Ferrarit elvben bárki készíttethet magának: a Fioravantin kívül a Pininfarina és a Zagato stúdió is megbízható az új formaterv elkészítésével, és bármelyik ma gyártott Ferrari kiválasztható műszaki alapként. A kérdés csak az, a kedves vásárló mekkora összeget hajlandó kifizetni az autóért, és hajlandó-e másfél évet várni, míg a Ferrarinál végeznek a fejlesztéssel.