Eddig hat autógyártó jelentette be, hogy távol marad Észak-Amerika legnagyobb nemzetközi autókiállításától - legutóbb például a Nissan.
A Ferrari, a Rolls-Royce, a Land Rover, a Mitsubishi vagy a Suzuki távolmaradása csökkenti ugyan a Detroit Motor Show változatosságát, de valahol érthető. Komoly újdonság egyik cégtől sem várható, és mind eléggé kis szereplője az amerikai piacnak, így nincs miért csodálkoznunk rajta, ha megspórolják a standépítés költségeit. A Nissan, és luxusmárkája, az Infiniti azonban az egyik legnagyobb szereplője az amerikai autópiacnak, és egy ekkora cég számára korábban presztízskérdés volt, hogy a kontinens legnagyobb figyelmet érdemlő autós eseményén jelen legyen. Elsősorban ezért meglepő a japánok döntése: ezek után azon sem lepődnénk meg, ha a General Motors vagy a Ford is távol maradna az eseménytől, hiszen az amerikai vállalatóriások sokkal nagyobb bajban vannak, mint japán riválisuk.
Szakmai berkekben évek óta beszédtéma, hogy meddig rendeznek még a detroitihoz hasonló nemzetközi autószalonokat. Az internet térhódításával ezek eredeti szerepe - az új modellek bemutatása a sajtónak, és ezen keresztül a vásárlóknak - mára teljesen háttérbe szorult, így az is elképzelhető, hogy néhány éven belül búcsút inthetünk a legtöbb hasonló rendezvénynek.