A BMW kisautójának második generációját eddig csak merev tetővel gyártották, de csak idő kérdése volt, hogy mikor jelenik meg a nyitott változat.
A bevált recepten nem változtattak: az új kabrió is vászontetőt kapott, ahogy közvetlen elődje, amelynek a gyártását csak az idén nyáron állították le Oxfordban. A tervezők kisebb tömege, és összecsukva kompakt mérete miatt döntöttek ismét a vászontető alkalmazása mellett, ám a mozgató mechanizmus természetesen teljesen automata, 15 másodperc alatt nyílik vagy csukódik, és 30 km/h-s sebességig működésbe hozható menet közben is. Ahogy a legtöbb kabrióban, a Miniben is a csomagtartóba csukódik a tető, így az eleve jelzésértékű, 170 literes tér nyitott tető mellett 125 literesre zsugorodik. Cserébe a két részletben lehajtható hátsó üléstámlák révén növelhető az autó befogadóképessége, elvben akár 660 literig.
A nyitott Minit eleinte csak Cooper kivitelben, 1,6 literes benzinmotorral lehet majd megvásárolni, bár ebből 120 lóerős szívó- és 175 lóerős turbóváltozatot is kínálnak a típushoz. A motorokhoz hatsebességes kézi vagy automata váltó csatlakozhat. Az új motorokkal a nyitott Mini gyorsabb és takarékosabb, mint az elődje: a 120 lóerős alapváltozat 9,8 másodperc alatt érheti el a 100 km/h-s tempót, legfeljebb 198 km/h-val haladhat, az átlagfogyasztása pedig 6,1 liter 100 kilométeren. A turbós Cooper S kivitel 7,4 másodperc alatt gyordulhat 100-ra, a végsebessége 222 km/h, de átlagosan ez is csupán 7,2 litert fogyaszt száz kilométeren, bő másfél literrel kevesebbet mint az elődje.
A BMW szerint az új kabrió futóműhangolása kellemesebb, a fékei hatásosabbak, és a kormányműve is precízebb, mint az elődmodellé volt. A felszereltséghez egyebek közt nyitott tető mellett is használható automata klímaberendezés és USB csatlakozóval, illetve Bluetooth rádióval is ellátott fedélzeti szórakoztató és kommunikációs rendszer tartozik - ez utóbbiba ráadásul egy olyan számláló is belekerült, amely méri a nyitott tetős használat összes idejét. Ennél persze sokkal értelmesebb részletek is akadnak, például a 0,15 másodpercen belül előugró bukókeret, amely baleset esetén védi az utasokat.
A Mini II Cabrio lényeges adatait ugyan már most nyilvánosságra hozták, de a forgalmazása csak 2009 közepén indul.