Csaknem két év kellett hozzá, hogy az A5 kupé alapjaira elkészüljön a nyitható tetejű változat, viszont már a forgalmazás megkezdésétől számos kivitelt kínálnak majd, köztük a sportos S5 kabriót is.
Az Audi az A5 Cabriolet esetében is a hagyományos vászontető mellett döntött, elsősorban kis súlya és visszafogott helyigénye miatt. A számok igazolják is az elképzelés helyességét: az alaphelyzetben 380 literes csomagtérből kabrió üzemmódban is csak 60 liter vész el - egy összecsukható keménytető ennek a többszörösét foglalná el. Ráadásul a tervezők azokra is gondoltak, akik a nagyobb szélzaj miatt idegenkednek a vászontetőtől: készítettek egy hangszigetelt tetőváltozatot is, amellyel állítólag semmivel sem nagyobb a zaj nagy sebességnél, mint a kupéban, igaz, ez csak feláras extraként lesz elérhető. A tetőmozgatást természetesen villanymotorok végzik: az utastér kinyitása 15, a befedése pedig 17 másodpercet vesz igénybe, és akár menet közben is sor kerülhet rá, ha a sebesség nem haladja meg az 50 km/h-t.
A Cabriolet motorválasztéka nagyrészt megegyezik a kupééval. Az alapváltozatba 1,8 literes, 160 lóerős turbómotor kerül, de ezenkívül 180 vagy 211 lóerős kétliteres TFSI motorral, illetve 3,2 literes, 265 lóerős V6-ossal is készül majd a típus. Természetesen dízelváltozatok is lesznek, 2,7 literes, 190 lóerős vagy 3 literes, 240 lóerős hathengeressel. Az egyetlen igazi újdonság, hogy a nyitott S5-ösbe már az S4-esben megismert háromliteres, kompresszoros V6-os kerül, amelynek 333 lóerő a csúcsteljesítménye, maximális nyomatéka pedig 440 Nm. Ez a kivitel 5,6 másodperc alatt érheti el a 100 km/h-s sebességet, és csak az elektronikus korlátozás miatt nem lépheti át a 250 km/h-t, viszont átlagos fogyasztása az új motor miatt így is 10 liter alatt marad: a gyáriak szerint akár 9,6 liter benzinnel is beéri vegyes ciklusban, 100 kilométeren, szemben az S5 kupé V8-as motorjával, amely 12,4 litert fogyaszt ugyanilyen körülmények között.
A nyitott A5-öst január elején, a Detroit Motor Show-n láthatja a közönség először élőben, a gyártás pedig valamikor 2009 első felében indul, nagyjából egy időben a következő kabriószezon kezdetével.