A japánok már a januári bemutató előtt egy hónappal megmutatják, milyen lesz a Prius-gyilkos végleges formája, bár a számszerű adatok nagy részét még titkolják.
Az új Insightot eddig csak tanulmányautóként láthattuk, számos feltűnő, de drága részlettel feldobva. A Honda azonban épp az új hibrid árával szeretné megelőzni a Priust, így a végleges autón sokat egyszerűsítettek. A tanulmányénál jóval kisebb kerekeket kapott az autó, a LED-es lámpákat is hagyományos fényszórókra cserélték elöl, és az autó hűtőmaszkja is sematikusabb lett. Nehéz megmondani, hogy csak a kisebb kerekek okozta érzékcsalódás-e, de úgy néz ki, a végleges Insight tetővonala is magasabban végződik - ha így van, az jó hír, hiszen a Priusról lopott alapforma egyik legnagyobb hibája épp a szűkös hátsó fejtér. A sok apró eltérés ellenére összhatásában nem változott sokat az Insight karaktere: messziről még mindig könnyű összetéveszteni a Toyota hibridjével. Ennek ellenére nagy sikert jósolnánk az autónak, ha nem egyszerre jelenne meg a Toyota Prius harmadik generációjával, így azonban még kérdéses, hogy az az 1-2 ezer dollárnyi árkülönbség elég lesz-e a hibridek piacvezető pozíciójának megszerzésére, vagy sem.
Az autó adatai még mindig nem kerültek nyilvánosságra, csupán annyit árultak el, hogy az IMA hajtáslánc egyik fele ezúttal is egy 1,3 literes benzinmotor lesz, feltehetően ugyanaz a 95 lóerős szerkezet, amelyet már ismerhetünk a Civic Hybridből. Ezen kívül csak annyi biztos, hogy a Ni-MH akkumulátorok és a hibrid rendszer vezérlése is a csomagtartó alatti rekeszbe kerül a kedvezőbb súlyelosztás érdekében.
A Honda az új Insightból éves szinten mintegy 200 ezer példányt tervez eladni, és úgy számolnak, hogy ennek a mennyiségnek legalább a fele Észak-Amerikában talál majd gazdára.