Ahogy közeledik a bemutató, úgy hagyják le a tesztautókról az álcázó matricákat. A legutóbbi képeken már csak a lámpákat ragasztották le tessék-lássék, a karosszéria többi részlete azonban tisztán látható.
Az E osztály a konzervatív Mercedes vásárlók kedvence, épp ezért a stuttgarti tervezők mindig nagyon sok lépés távolságból követték vele a divatot. A kémfotók alapján nincs ez másként most sem: bár akad néhány szokatlan részlet a formaterven, ezek legfeljebb tíz éve számítottak volna formabontónak, ha nem az E osztályon találkozunk velük. Ilyen például a hátsó kerekek feletti domborítás, amelynél ugyan még az S osztályon is bátrabb megoldást használtak, de itt már-már szentségtörés-számba megy, vagy a kis négyszögforma első lámpák, amelyek a ragasztás ellenére elég jól kivehetők az autó orrán.
Az új E osztály szokás szerint széles motorkínálattal lesz kapható: az aktuális pletykák szerint az alapváltozatba hasonló, bő 180 lóerős négyhengeres kerül, mint eddig, de kompresszor helyett turbófeltöltővel, és jóval alacsonyabb fogyasztással, a csúcsmodellt pedig az AMG 6,3 literes V8-asának egy újabb, 550 lóerős kivitele hajtja majd. Ezen felül új, közvetlen befecskendezéses hathengeresek várhatók, és állítólag lesz hibrid hajtású kivitel is, az S400 BlueHybrid modelléhez hasonló hajtáslánccal.
Az új E osztályt várhatóan a 2009-es Genfi Autószalonon láthatja a közönség először élőben, a gyártása pedig a jövő év második felében indulhat.