Mostanáig egyetlen kínai autógyártónak sem sikerült biztosan megvetnie a lábát az európai piacon, de láthatóan nem adják fel a próbálkozást. A Great Wall Motors, amely leginkább másolt modelljeivel szerzett magának kétes hírnevet Európában, most egy összeszerelő üzem létesítésébe fogott Bulgáriában, hogy ezzel is megpróbálja erősíteni a pozícióit kontinensünkön.
A Great Wall gyára állítólag mintegy 80 millió euró befektetéssel valósul meg Lovech városában, mintegy 170 kilométerre a bolgár fővárostól, és mintegy 1500 főnek adhat munkát a térségben. A viszonylag kis befektetésből arra lehet következtetni, hogy egyelőre csupán egy kis szériában termelő összeszerelő üzemet terveznek felállítani, ahol a Kínából érkező építőkészletekből állítanak majd össze évente néhány ezer autót, de a Great Wall részéről ez is igazán bátor lépésnek tűnik, hiszen egyelőre nincs saját kereskedőhálózata a cégnek Európában, sőt, gyakorlatilag még a nevét sem igazán ismerik errefelé.
A kínai gyártó saját hazájában elsősorban alvázas terepjárói révén vált sikeressé, de újabban feltűnően olcsó kisautókat is gyártanak. Azt egyelőre nem tudni, hogy Bulgáriában milyen autókat szerelnek majd össze, de valószínűbb, hogy valamelyik terepjáró vagy pick-up helyi gyártásával kezdi meg működését az új üzem, mivel egyetlen kisautójuk, a Peri Európában csak bajt hozhatna, nyereséget aligha. A típus ugyanis a Fiat Panda kissé átalakított másolata, így az olasz gyártó biztosan megtorpedózna a forgalmazására irányuló minden kísérletet.