Az apró svájci cég szokásához híven ismét egy elszállt ötletet valósít meg a márciusi Genfi Autószalonra.
Korábban volt már áttetsző burkolatú tandem-üléses sportkocsi , víz alá merülő Lotus Elise és szárnyashajó-autó keverék , az idén pedig az alakváltó villanyautó van soron. Az iCharge a skicceken egy karcsú sportkocsinak tűnik, amelybe alaphelyzetben csak a sofőrnek van hely. A karosszéria hátsó részének megemelésével azonban akár három személy befogadására is alkalmassá tehető a jármű. Így magányosan használva kedvezőbb az autó légellenállása, ami jótékonyan hat az energiafelhasználásra. Az elektromos hajtáslánc miatt erre szükség is van, hiszen ezzel a trükkel jelentősen növekedhet az egy feltöltéssel megtehető távolság. Az autóval kapcsolatban egyelőre csupán egyetlen számszerű adatot közöltek: az iCharge mozgatását egy 130 kW, azaz kb. 178 lóerős villanymotorra bízták, ami a könnyű és áramvonalas műanyag karosszériával együtt komoly menetdinamikát sejtet.
Ahogy a korábbi Rinspeed tanulmányok, az iCharge is csupán egy alaposan kifejtett koncepció, amely jelen formájában biztosan nem kerül gyártásba. Mégsem teljesen haszontalan, hiszen ötleteket adhat a nagyobb gyártók fejlesztőinek azzal kapcsolatban, hogy milyen irányban keressék a megoldást az autózás hosszú távú túlélésének biztosítására.