Formásabb és jobb arányú lett az új BMW roadster, a stílusa azonban alig változott közvetlen elődjéhez képest.
Az előző formatervet számos kritika érte: a vásárlók egy része túl formabontónak találta a túl nagy első lámpáival, élekkel határolt nagy, sima felületeivel, érzésre túl keskeny és magas, hátul pedig túl rövid testével. Olyan, mintha a BMW tervezői csak ezeket a hibákat próbálták volna kijavítani: a Z4-es második generációja 140 mm-rel hosszabb, de csupán 10-zel szélesebb és 8-cal alacsonyabb, mint az elődje, az új forma miatt azonban sokkal nagyobbnak érezzük a különbséget. Valószínűleg az alacsony, felfelé húzott sarkú első lámpák a gazdagabban bordázott motorháztető és a masszívabb hatást keltő, kerekebb far miatt, de az új roadster sokkal agresszívabb benyomást kelt. Pedig az autó karakterét meghatározó vonalak megmaradtak: az autó oldaláról az orra tetejére felfutó élek, az övvonal jellegzetes törése az ajtó mögött, és persze a feltűnően hosszú orr egyértelműen azonosítja a típust.
A forma változásain túl a méretnövekedés a helykínálatnak is jót tett. A csomagtartó csukott tetővel immár 310 liter befogadására képes, ami ebben a kategóriában kiváló érték, és még nyitott tető mellett is belefér 180 liternyi csomag. Az új Z4-es már összecsukható alumínium keménytetőt kap, az új szerkezet ráadásul sokkal jobb kilátást enged minden irányba: a hátsó ablak 40, az oldalablakok 52%-kal lettek nagyobb felületűek. A tetőmozgató mechanizmus a két végállása közti utat 20 másodperc alatt járja be, persze gombnyomásra, teljesen automatikusan.
A motorválaszték kezdetben háromféle hathengeresből áll majd. Az alapmodell a Z4 sDrive23i névre hallgat, ebbe 2,5 literes, 204 lóerős motor kerül, amely 6,6 másodperc alatt gyorsítja a roadstert 100 km/h-ra, és 242 km/h-s végsebességet, valamint 100 km-en, szabvány vegyes ciklusban 8,5 literes átlagfogyasztást biztosít a számára. A következő fokozat az sDrive30i háromliteres, 258 lóerős hathengeressel, 5,8 másodperces gyorsulással 100 km/h-ra, elektronikusan limitált 250 km/h-s végsebességgel és ugyancsak 8,5 literes fogyasztással. Az sDrive35i jelzésű csúcsmodellbe a jól ismert háromliteres, 306 lóerős turbómotort szerelik: ezzel akár 5,2 másodperc alatt elérhető a 100-as tempó, cserébe viszont legalább 9,4 liter benzint fogyaszt el 100 kilométeren. Az adatok természetesen a kézi váltós kivitelekre vonatkoznak, de a két gyengébb változat hatsebességes automatával, a csúcsváltozat pedig dupla kuplungos váltóval is kapható lesz.
Az új Z4-es felszereltsége alaphelyzetben sem szegényes: minden változat defekttűrő gumiabroncsokkal, differenciálzárat is szimuláló, és persze kikapcsolható menetstabilizálóval, fékerő-visszatáplálásra képes generátorral, xenon-izzókkal, intelligens, távolságtartó tempomattal és persze az i-Drive kezelőfelület legújabb változatával érkezik. Emellett rendelhető hozzá egyebek közt változó csillapítású futómű, és 17 hüvelykes helyett 18-as vagy 19-es felnigarnitúra is alacsonyabb oldalfalú gumiabroncsokkal, hogy csak néhány tételt említsünk a hosszú listából.
Az alaposan átdolgozott roadster, amelyet már nem Észak-Amerikában, hanem Németországban, közelebbről Regensburgban gyártanak majd, élőben a január eleji Detroit Motor Show-n lesz elsőként látható, de a forgalmazás beindítása előtt még kiállítják a Genfi Autószalonon is. Idő lesz rá, hiszen a forgalmazás csak május elején indul. Egyelőre csak a németországi árakat ismerjük: az alapkivitelért 35 900, a közbenső sDrive30i-ért 42 900, a turbómotoros csúcsmodellért 47 450 eurót kérnek majd. Egyelőre úgy tűnik, négyhengeres változat, és M kivitel nem készül az új Z4-esből: az előbbi egyszerűen túl lassú volna, míg az utóbbi túlzottan nagy fogyasztású és drága.