Míg az Egyesült Államokban elakadt az autóiparnak nyújtandó segély ügye, Kanadában bejelentették, hogy állami hitelt nyújtanak a GM, a Ford és a Chrysler számára.
Az összeg persze itt is kisebb, mint amennyit a gyártók összesen kértek - 3,6 milliárd kanadai, vagyis nagyjából 2,8 milliárd amerikai dollárt ajánlott fel a kormányzat az igényelt hatmilliárd helyett - de ez az összeg legalább biztos. "A helyzet komolysága nem hagyott nekünk más választást. Szükség van a segélyre, hiszen az autógyártás Ontario állam gazdaságának egyik legfontosabb pillére" - nyilatkozta a kanadai gazdasági miniszter. Kanada persze kiszolgáltatottabb helyzetben volt, mint az Egyesült Államok, hiszen az ide telepített, eleve viszonylag drágán termelő üzemek lettek volna az elsők, amelyeket a GM, a Ford és a Chrysler bezárt volna, haza, vagy még inkább Mexikóba telepítve a gyártást
A detroiti gyártók gondját egy ekkora segély persze nem oldaná meg, legfeljebb az agónia néhány hónapos elodázására elegendő, de így maradhat elég idejük kivárni az Egyesült Államok kormányzatának segélyét, amelyet valószínűleg maga az elnök utal majd ki a gazdaságélénkítésre szánt 700 milliárd dolláros keretből, miután a szenátus korábban visszadobta a 14 milliárdos külön segélycsomagról szóló törvényjavaslatot.
Nem ad hitelt autóra a bank? Kell a pénz a házfelújításra, ezért mégis megtartja a tízéves Mondeót, de már köhög, és javítani kéne? Tavaly még büszke volt rá, de ma már soknak tűnik a Carina kilencliteres fogyasztása? Vagy egyszerűen csak jó és olcsó akkut keres? Olvasgassa a Válságblogot, amelyben mind több, a krízissel kapcsolatos megoldási ötlettel állunk elő. Kattintson ide, autózzon velünk benzinpárán, tartsa fenn verdáját hulladékpapír-áron!