Az új Impreza WRC már nem mutathatja meg, mire lenne képes, mivel a Suzukihoz hasonlóan a Subaru is hátat fordít a rali-világbajnokságank.
A hír megdöbbentő, hiszen a Subaru mostanáig elválaszthatatlan része volt a WRC sorozatnak. A cég 1980 óta vesz részt a világbajnokság egyes futamain, 1990 óta pedig egyetlen szezont sem hagytak ki. A brit Prodrive segítségével fejlesztett Legacy és Impreza raliautók számtalan futamot nyertek az elmúlt 18 évben, és háromszor nyerték meg a konstruktőri, valamint háromszor az egyéni bajnoki címet. Az utóbbi években valamelyest háttérbe szorult a csapat a Citroën és a Ford mögött, de az Impreza harmadik generációján alapuló új autóval a következő években ismét esélye lehetett volna a győzelemre.
A Subaru természetesen szintén a válsággal magyarázza a visszavonulását. "Az üzleti környezetünk drámai változáson ment keresztül a globális gazdaság gyors hanyatlásának következtében. Annak érdekében, hogy optimalizáljuk a rendelkezésünkre álló erőforrásokat és még inkább megerősítsük a Subaru márkát, úgy döntöttünk, a lehető leggyorsabban felhagyunk a WRC sorozatban való versenyzéssel." - magyarázta a döntést Ikuo Mori, a Subarut birtokló Fuji Heavy Industries első embere.
Ezzel a WRC kategóriában induló gyári csapatok száma négyről kettőre csökkent, bár az elmúlt években amúgy is a Citroën és a Ford közt dőlt el a bajnokság sorsa, sőt, sok esetben a helyezéseken is a két gyártó által támogatott privát csapatok, és nem a most visszavonult két japán gyártó autói osztoztak. Így jövőre még mindig tartogathat izgalmakat a rali-világbajnokság, hacsak addig úgy nem dönt a két megmaradt gyártó vezetősége, hogy szintén hátat fordítanak a sportnak.
A Subaru autóival a WRC csapat feloszlatása ellenére valószínűleg továbbra is gyakran találkozhatunk majd a világ raliversenyein, ha másutt nem is, hát az N csoportos mezőnyben, hiszen a Mitsubishi Lancer Evo X mellett a Subaru Impreza WRX a másik olyan autó, amelyből viszonylag kis ráfordítással ütőképes versenygép építhető.