Daewoo: mi lesz Európában?

2001.03.19. 23:34

A legnagyob kérdés a koreaiak lengyel és cseh érdekeltségeinek sorsa. A cseh Daewoo Avia jövője látszik bíztatóbbnak: a 20.000-es kapacitású teherautógyár a kormánytól kap segítséget. A cseh kormányzat felajánlotta, hogy részvényekért cserébe kisegíti a céget. A Daewoo jelenleg az Avia 50 %-os tulajdonosa, a cég másik fele még mindíg a cseh állam birtokában van. A lengyel Daewoo-FSO sorsa már nagyobb gond, ugyanis a GM már jelezte, hogy nem tart igényt az európai gyárakra, ahol egyébként is kapacitástöbblettel rendelkezik. Itt legutóbb a Hyundai neve merült fel a koreai kereskedelmi miniszter, Shin Kook-hwan kijelentése nyomán, miszerint - ha a GM-el a tárgyalások zátonyra futnak - fontolóra veszik, hogy a Daewoot a Hyundai vezetése alá rendeljék. Ezek alapján elképzelhető lenne, hogy Lengyelországban, és akár Romániában is a Hyundai kezdene gyártásba a Daewoo valamikori szerelőszalagjain. A Daewoo és a GM tárgyalásai legkorábban április végére hozhatnak eredményt.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.