A valaha volt legerősebb sorozatgyártású Mustangot mutatja be a Ford egy hét múlva, a Detroit Motor Show-n.
A felújított Mustang csúcsváltozatába a korábbról már jól ismert 5,4 literes, kompresszoros V8-as kerül, de ezúttal 540 lóerőnyi maximális teljesítménnyel, és 691 Nm legnagyobb nyomatékkal. Az új GT500-ast azonban nem csak néhány tucat plusz lóerő emeli közvetlen elődje fölé: a Ford gyári tuningrészlege, az SVT minden részletében igyekezett tovább finomítani a leggyorsabb Mustangot. A motorhoz vadonatúj, kéttárcsás sportkuplung, és átdolgozott hatsebességes manuális váltó csatlakozik - ez utóbbi a rövidebb végáttételnek és a hosszabb felső fokozatoknak köszönhetően nagyobb kezdeti gyorsulást és végsebességet, de alacsonyabb országúti fogyasztást eredményez.
A Shelby GT500 már ránézésre is könnyen megkülönböztethető a többi Mustangtól előreugró hűtőmaszkja, és magasabb motorházteteje révén: ezekre elsősorban a kompresszoros motor nagyobb helyigénye miatt volt szükség, de az új orrkiképzés révén állítólag sikerült növelni az autóra ható leszorítóerőt is. "Sokat dolgoztunk rajta, hogy az a levegő, amely az autó orrán belép, ne alul, hanem felül lépjen ki a motortérből. Így anélkül növelhettük az autóra ható leszorítóerőt, hogy a légellenálláson rontottunk volna" - nyilatkozta az SVT egyik vezető mérnöke.
Természetesen a futómű hangolásánál is igyekeztek még jobb kompromisszumot kötni, mint az előző GT500-as esetén, így sikerült csökkenteni a karosszéria dőlését kanyarban, és az autó viselkedése is kiszámíthatóbb lett. A Mustang csúcsváltozatára ezúttal 19 hüvelykes kovácsolt alumínium felnik és Goodyear F1 Supercar gumiabroncsok kerültek. A tervezők szerint azonban nem csak az autó valós viselkedése változott: ezúttal kiemelt figyelmet szenteltek a kezelőszervek működésének. A kormányzás, a pedálok és a váltó is sokkal egyértelműbben, könnyebben működik, mint a korábbi változaton.
Az új Shelby GT500-as 2009 tavaszától lesz kapható Észak-Amerikában, de az első példány már január közepén gazdára találhat, az első 2009-es Mustanggal és az első 2009-es Chevrolet Camaroval együtt, a három autót ugyanis a Barrett-Jackson árverésén értékesítik az arizonai Scottsdale-ben.