Az új Cadillac szabadidő-autó formáját már korábban láthattuk, de most az is kiderült, hogy mit rejtenek a korábbiaknál formásabb lemezek.
Az elődjénél minimum fél számmal kisebb második generációs SRX a hatékonyabb működés érdekében csak hathengeres motorokkal készül, de ez nem jelenti, hogy lassabb lesz, mint az elődje volt. Az alapkivitelbe 3 literes, 260 lóerős, és 300 Nm csúcsnyomatékú, korszerű V6-os motor kerül, amely az azonos teljesítményű 3,6 literes hathengerest váltja a Cadillacnél. Az erősebb változatokba még kisebb hathengerest szerelnek, ugyanazt a 2,8 literes turbómotort, amelyet a Saab 9-3-as csúcsváltozataiból már ismerhetünk: ez kerek 300 lóerő és 400 Nm leadására képes, így teljesítményben alig marad el a korábban használt 4,6 literes V8-astól. Mindkét motorhoz a Hydra-Matic 6T70 jelzésű hatsebességes automata váltó, és négykerék-hajtású erőátvitel jár, így a vásárlókat aligha zavarja majd, hogy az új modell már fronthajtáshoz kifejlesztett padlólemezre épül.
Az új SRX ugyan csak ötszemélyes, szemben az elődjével, amelyben akár heten is utazhattak, viszont az új műszaki alapok miatt az utastér nem lett szűkösebb, és a csomagoknak is jut 826 liternyi tér. Emellett a szabadidő-autó egy maximum 1590 kilogrammos pótkocsit is vontathat, ami sok amerikai vásárló számára lényeges szempont a vásárlásnál. A típus a szokásos biztonsági felszerelések, így a frontális-, oldal- és függönylégzsákok, illetve az erőhatárolós biztonsági övek mellett borulásgátló, és vontatmány-stabilizáló elektronikát is tartalmaz.
Az új modellt a Detroit Motor Show-n mutatja be a General Motors luxusmárkája, a gyártását pedig a második negyedév során kezdik meg a cég egyik mexikói gyárában.