Már korábban is láthattuk a Mercedes új közepes szedánját, de ezúttal egy egész gyári katalógus került nyilvánosságra, részletes fotókkal és az összes lényeges adattal
Az E osztály külsejét nem érdemes tovább vesézni - korábban is megtettük többször is , és ez a modell amúgy sem izgalmas vonalaival hódít majd, inkább tradicionális hangulatával. A belsejéről azonban most láthatunk először képeket, csak hogy ismét megállapíthassuk: ez az autó aligha okoz majd infarktust bárkinek. A formák egyszerűen sallangmentesek, az anyagok jó minőségűnek tűnnek, a színek visszafogottak de kellemesek - tökéletesen passzolnak az autó minőségi konfekcióöltöny-hangulatához. Van ugyan középkonzoli tekerentyűvel irányítható fedélzeti számítógép, és nyilván más műszaki furfangok is, de ezeket is olyan egyszerűen, feltűnésmentesen tervezték bele az összképbe, hogy fel sem tűnik. Mint a gombok a zakón: ott a helyük, mégsem törődik velük senki.
Az adatokat soroló katalóguslapokon összesen tizenkét típusváltozat tűnik fel, kivétel nélkül a már korábbról ismert négy-, hat- és nyolchengeres motorokkal. Összesen ötféle motort használnak a típushoz, többféle teljesítménnyel: 1,8 literes feltöltős benzinest 185 és 205 lóerővel, illetve 2,2 literes turbódízelt 136, 170 és 205 lóerővel a négyhengeres típusokban, 3,5 literes, 272 és 295 lóerős benzines, illetve 3 literes, 215 és 235 lóerős dízel V6-osokat, illetve a jól ismert 5,5 literes V8-as 390 lóerős változatát az E500 jelzésű csúcsmodellekben. Az adatlapokból emellett a típus más lényeges tulajdonságai is kiderülnek. A teljes hossza például 4868 mm, a szélessége 1854 mm, a magassága pedig 1470 mm. A csomagtér térfogata 540 liter - persze a VDA szabvány mérési módszere alapján - a fordulókör átmérője pedig 11,25 méter. Aki ennél is többre kíváncsi, keresse ki az adatlapokat a galériából - még sokféle számot talál, egyebek közt gyorsulásra, végsebességre, fogyasztásra és szén-dioxid-kibocsátásra vonatkozóan, amelyek itt már nem férnének el.
Szerintünk olyan, mint egy dél-koreai sofőrös limuzin tajvani, utólagos LED-sorokkal, török import csillaggal és a népi Kínában másolt hűtőmaszkkal. Ön szerint milyen ez a forma?
Mondja el a véleményét a hír blogposztján !
Az új E osztály hivatalos bemutatóját ugyan csak a március eleji Genfi Autószalonon tartja a Mercedes, de addigra már folyamatban lesz a gyártás, így még ugyanebben a hónapban megkezdődhet a forgalmazás is. Egyes változatok - így a BlueEfficiency jelzésű kivitelek - csak szeptemberben kerülnek forgalomba.