A válság látszólag még jót is tett a Volkswagen prémium-márkájának, amely 2008-ban, pályafutása során először több mint egymillió autót állított elő. A növekedésnek persze nem elsősorban a gazdasági háttérhez van köze, sokkal inkább a választék megújításához. Az idén 12 új modellt mutatott be az Audi, többet, mint bármelyik vetélytársa, így új piacio szegmensek meghódításába kezdhetett.
A márka az év során 4,1%-os növekedést produkált, így összesen 1 003 400 autót tudott eladni, szemben a tavalyi 964 ezerrel. Ráadásul az év utolsó hónapjában, amikor az összes többi autógyár a kereslet csökkenésével volt kénytelen szembenézni, tovább gyorsult a fejlődés üteme: decemberben 17,4%-kal több Audi kelt el, mint egy évvel korábban. A különös jelenség oka elsősorban két újdonság: a korábbinál érezhetően tágasabb, használhatóbb, jobb arányú A4-es sorozat bemutatása, és az új Q5-ös, amellyel végre alternatívát kínálnak a BMW X3-assal szemben. Ezen kívül az A3-as és az A6-os felújítása is jócskán hozzájárult a növekedéshez.
A gazdasági válságot persze az Audi sem hagyhatja figyelmen kívül, de úgy néz ki, minden eszközük megvan hozzá, hogy túléljék a krízist. A következő években folytatják a kínálat bővítését - hamarosan megérkezik például a VW Polo alapjaira épített A1-es, amellyel a BMW Minijét, illetve az Alfa Mi.To-t szeretnék megszorongatni, sőt, ha hihetünk a pletykáknak, más újdonságokon is dolgoznak a német mérnökök - például van rá esély, hogy az egyterű-forma A2-es utódja is piacra kerüljön néhány éven belül.